Masterclass: hoe je employer branding ook intern verankert

“Solliciteer nu!” Ziehier de langstlevende call-to-action uit het hele communicatieveld. Alleen: is je employer brand meer dan louter façade? Zijn collega’s al ambassadeurs? En vertelt je interne communicatie wel hetzelfde verhaal? In deze masterclass leer je in één dag hoe je externe en interne employer branding tot BFF’s maakt.

BEWEZEN AANPAK

Ontdek hoe organisaties zoals Fluvius, Grant Thornton en Jan De Nul duurzaam succes boeken.

SPARREN MET PEERS

Een openhartig debat, een vleugje theorie, zelf aan de slag gaan – verwacht een mix tussen denken en doen.

ACTIEGERICHT PLAN

Ga naar huis met praktisch advies, bewezen tactics en quick wins voor impactvolle employer branding.


Het juiste talent aantrekken én behouden?

Dat vraagt méér dan een flashy rekruteringscampagne. Alleen met medewerkerscommunicatie die – pas op, dure woorden in aantocht! – gedragen en duurzaam is, scoor je ook op de lange termijn resultaat. Zo maak je meer impact door:

  • je reputatie als aantrekkelijke, betrouwbare werkgever te versterken – en zo toekomstige én huidige medewerkers dichter tegen je gilet te trekken.
  • de ROI van recruitment marketing fiks te verhogen – door de juiste kandidaten aan te trekken die zich perfect thuis voelen in je cultuur.
  • je stille ambassadeurs te betrekken en een stem te geven – en hen zo makkelijker te engageren je employer brand uit te dragen.
  • je meerwaarde te bewijzen aan het management – en zo ook meer resources te krijgen voor medewerkerscommunicatie.

Hoe je dat nu gefikst krijgt voor jouw organisatie?

Dat leer je in de masterclass op 15 mei in Gent.

5 stappen voor een werkgeversverhaal dat intern leeft

Met deze 5 stappen als framework loodsen we je tijdens de masterclass langs inspirerende voorbeelden, best practices en slimme technieken om externe en interne employer branding met elkaar te verweven.

  1. Een geloofwaardig en duurzaam EVP. Hoe zorg je voor een authentiek EVP dat niet alleen vandaag, maar ook morgen wáár is?
  2. Een samenspel van verantwoordelijkheden. Hoe vermijd je silo’s tussen marketing, corporate, interne en hr?
  3. Een gelijklopend strategisch stramien. Hoe groot mag, kan en moet de overlap tussen employer branding en interne communicatie zijn?
  4. Een gedeelde planning en budgettaire aanpak. Hoe kom je tot één jaarplan voor al je medewerkerscommunicatie?
  5. Een megafoon op je publicaties. Hoe overtuig je collega’s en het C-level om als ambassadeurs mee verhalen te verspreiden?
Niet alleen de theorie en praktijk maar ook de ervaringen van de andere deelnemers vond ik superwaardevol. Verder was dit ook gewoon een heel prettige, goed georganiseerde dag.
Sien De Bree (Marketing Manager B2B bij Accent) over onze masterclass b2b-marketingstrategie

De volgende masterclass employer branding

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe editie gepland van deze masterclass.

→ Wil je op de hoogte blijven van nieuwe data? Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief.

→ Wil je deze masterclass organiseren voor je team? Met plezier. Geef ons een seintje.

Meer uit de com&co academy

Training voor teams:
Intern ambassadeurschap: een megafoon op je content

Inspireer collega’s én management om je verhalen mee te verspreiden, en intussen hun eigen netwerk en thought leadership uit te bouwen.


Masterclass:
Hoe je je merk een stem geeft over maatschappelijke thema's

Zwijgen over brandende thema's, da's geen optie meer. Leer hoe je je merk een stem én een smoel geeft – en hoe je je corporate communicatie proactiever aanpakt.


Training voor teams:
Content writing in the sea of sameness

Escorteer met je team elke tekst doorheen 7 eenvoudige stappen. En krijg zo een door generieke b2b-content platgeslagen publiek opnieuw in beweging.


Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen in de com&co academy?

Schrijf je in op committed to content, onze maandelijke nieuwsbrief.