Elk nieuw gezicht krijgt de eerste maanden een door de wol geverfde meter of peter toegewezen. Toen Jelle hier drie maanden geleden aan boord kwam, kreeg hij zijn on-the-job-begeleiding van vaste waarde Louise. Zij toonde hem waar de lat ligt en de klepel hangt. Het ideale duo dus om terug te kijken op het meterschap en te achterhalen wat je nodig hebt om een volbloed com&coër te worden.

Feedbackcultuur

Voel je jezelf al een echte com&coër, Jelle?

Jelle: “Ik had meteen het gevoel dat ik hier thuishoor. Op mijn vorige job zat ik al in een communicatierol, eerst als socialemedia-expert en vervolgens als copywriter. Als énige copywriter. Er was dus niemand bij wie ik terechtkon voor feedback. Ik kwam tot het besef dat ik alleen kon verbeteren als ik omringd werd door andere contentcreators. Zo kwam ik bij com&co terecht.”

Louise: “Als je op zoek gaat naar een bedrijf waar het kwaliteitsniveau hoog is en de feedback rigoureus, kom je onvermijdelijk bij com&co uit. Al denk ik dat onze feedbackcultuur sommigen ook net afschrikt. Je wordt wel uit je comfortzone getrokken.”

Louise Haspeslagh marketing- en contentstrateeg

Als je op zoek gaat naar een bedrijf waar je rigoureuze feedback krijgt, kom je onvermijdelijk bij com&co uit.

Jelle: “Het was inderdaad even slikken toen ik mijn eerste teksten terugkreeg met een waslijst aan comments en verbeteringen. Ik heb echter nog nooit feedback gekregen waarmee ik niks kon aanvangen. Daarnaast is er ook veel aandacht voor wat goed is. De feedback speelt nooit op de man. We streven uiteindelijk allemaal hetzelfde doel na: de allerbeste content maken. Wat we afleveren, is altijd het resultaat van een teamprestatie.”

Jelle Vereecke contentcreator

Wat we afleveren, is altijd het resultaat van een teamprestatie.

Positivo’s

Wat maakt com&co uniek?

Jelle: “Wat mij hier het meest opvalt, is de positiviteit. Iedereen deelt een kritische ingesteldheid, maar desondanks – of misschien net daardoor – heerst hier een prima sfeer. We schieten goed met elkaar op en alles wordt meteen op tafel gegooid. com&co is een heel open bedrijf. Zelfs onze locatie reflecteert dat: een ruime loft waar iedereen elkaar ziet en op elkaar kan afstappen.”

Louise: “Je krijgt ook de vrijheid om zelf je pad uit te stippelen. Het belangrijkste is dat je groeit en je sterktes verder ontwikkelt. Hoe je dat aanpakt, is jouw verantwoordelijkheid. Wil je je specialiseren in pakweg longreads of je meer toeleggen op de creatieve opdrachten, dan kan dat. Ik wilde mijn Frans bijschaven voor een klant, dus nu volg ik tijdens de uren Franse les.”

Jelle: “Je moet sowieso erg klantgericht zijn om hier te werken. Als een klant ons een curveball toewerpt, gaan we nooit klagen of twijfelen. De uitdaging is om je voor elke klant aan te passen aan het doelpubliek en je te verdiepen in verschillende onderwerpen. Die variatie houdt het erg boeiend, geen twee dagen zijn hetzelfde.”

Louise: “We horen vaak van klanten dat we echt in de materie duiken en hun business goed doorgronden. Dat vertaalt zich in de kwaliteit van onze content.”

Louise Haspeslagh marketing- en contentstrateeg

Het belangrijkste is dat je groeit en je sterktes ontwikkelt. Hoe je dat doet, is aan jou.

Bezieling

Bestaat er zoiets als een typische com&coër?

Louise: “We passen allemaal in de open cultuur, ego’s spelen hier geen rol. Volgens mij zijn er veel agency’s waar je heel extravert moet zijn om je te laten gelden. Wij zijn niet het bureau dat zich met dure praatjes profileert, wij willen gewoon top zijn. Wat een com&coër typeert, is bezieling. Als je die drang hebt om altijd naar het beste te streven en jezelf te verbeteren, dan zit je op je plaats bij com&co.”

Louise Haspeslagh marketing- en contentstrateeg

Als je die drang hebt om altijd naar het beste te streven en jezelf te verbeteren, dan zit je op je plaats bij com&co.

Jelle: “Je moet natuurlijk wel een zeker niveau hebben als je start, maar er is veel tijd en ruimte om vooruitgang te boeken. Zolang je die drive maar hebt. In tegenstelling tot veel andere bedrijven zit hier niemand die z’n uren aftelt. Het feit dat iedereen zo gedreven is, zorgt er ook voor dat je je trots voelt om bij com&co te werken.”

Louise: “com&co is het eerste bedrijf waarbij ik me zo betrokken voel. Mijn leven is zeker niet alleen mijn werk, maar ik vind ook niet dat die twee volledig gescheiden moeten zijn. Ik maak echt deel uit van dit bureau. ’t Is hier gewoon wijs.”