De pragmatische revolutie, of hoe Cegeka met 5G een koppositie inneemt in b2b

  • Strategie
  • Creatie
  • Video
  • Campagne

In 2020 formuleerde Cegeka z’n G5-ambities. Die waren niet min: een koppositie innemen in b2b met supersnelle netwerken. De IT-speler bracht alle stukken in het spel: de strategie, de experts, de technologie. Nu nog leads en klanten. Daarvoor ontwikkelde com&co een campagne die twijfels of onwetendheid rond 5G countert met typisch Cegekaanse pragmatiek. Relax, it’s just a revolution!

Kortweg

  • Klant: Cegeka, een van de grootste Belgische IT-spelers in b2b
  • Uitdaging: zichtbaarheid en vertrouwen in het nieuwe 5G-aanbod genereren
  • Aanpak: een contentcampagne met creatieve kapstok en always on-staart
2106_COM_Case-Cegeka-04

Spreidstand als concept

Experts zijn het er roerend over eens: de markt voor G5-privénetwerken staat aan de vooravond van een enorme boom. Cegeka’s ambities zijn dan ook torenhoog. Alleen: bij CEO’s en CIO’s leeft nog veel twijfel. Is de technologie al matuur genoeg? Zal ze kunnen spreken met de bestaande IT-netwerken? Hoe vermijd je dat een uitrol ontaardt in een jarenlange calvarietocht? En wat met cybersecurity?

Om dat vertrouwen stap voor stap te winnen, lag een inhoudelijk traject voor de hand. Maar zichtbaar zijn en zich onderscheiden van de traditionele telecomoperatoren was minstens even belangrijk. Als lijm tussen alle stukjes content bedachten we daarom een buitengewoon concept. ‘Relax, it’s just a revolution’ raakte meteen de juiste snaar, want drukt perfect de spreidstand uit tussen het revolutionaire van G5, en de typisch Cegekaanse pragmatische nuchterheid.

Muriel Reyserhove Senior Content Consultant Europe bij Cegeka

Bij com&co heb je nooit het gevoel dat je 'naar het agency' belt. Ze stralen een betrokkenheid uit die je zelden vindt. Hun ervaring met het wat moeilijkere (tech) b2b-werk is een dikke plus. En het zijn aardige, down-to-earth mensen, met wie het fijn babbelen en werken is.

Leadgeneratie zonder funnelvisie

Centraal op de 5G-campagnepagina licht een 1-minuut-video de 5G-merkbelofte toe. Die boodschap wordt ondersteund met onder meer op specifieke industrieën toegespitste landingspagina’s, een uitgebreide 5G FAQ, en de longread ‘It’s all about the applications’. Die vertelt, welja, eigenlijk zowat álles over wat 5G nu zo revolutionair maakt.

Die open longread is meteen ook downloadbaar als pdf. Dat laat Cegeka toe om leads te genereren, zonder dat bezoekers het gevoel krijgen dat ze met hun data moeten betalen voor interessante content.

Ook jouw visie buitengewoon kenbaar maken?

Wij denken met jou mee.