Cevora gaat all-in: hoe we de grootste opleidingenaanbieder van ’t land strategisch, creatief en operationeel ondersteunen

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie
  • Evaluatie
  • Analyse & onderzoek
  • Video
  • Jaarverslag

Dat content the way to go was: daar moesten we Cevora niet van overtuigen. Maar dat geloof omzetten in een heldere strategie en creatieve content, da’s andere koek. Maar wel van het soort waar wij al eens graag onze tanden in zetten.

Kort

  • Klant: de grootste opleidingenaanbieder van België, die meer dan 450.000 bedienden helpt te groeien in hun job.
  • Uitdaging: werknemers, werkgevers en werkzoekenden Cevora leren kennen als de referentie voor all things learning.
  • Aanpak: een heldere strategie, creatieve content en een dedicated team om de bal aan ’t rollen te houden.
  • Resultaat: +188% blogbezoek en een sterke contentbasis om de komende jaren op verder te bouwen.

De start: een stevige strategie

Cevora deed al aan bloggen, verstuurde e-mailcampagnes en maakte al eens een video. Maar een tactische aanpak om die inspanningen kracht bij te zetten, was er nog niet.

Zoals gewoonlijk begonnen we met een analyse: een snapshot van de sterktes (en zwaktes) van Cevora, concurrentieanalyse en buyer persona-onderzoek naar Belgische werknemers, werkzoekenden en organisaties.

Het resultaat: een contentstrategie gestoeld op 5 thema’s, een editorial statement en 'nieuwsgierigheid' als inhoudelijke leidraad én content tilt. Een open blik is immers dé sleutel om vooruit te gaan als organisatie, als team, als werknemer of werkzoekende.

Brandingbonus

Doorheen het contentstrategietraject viel op dat de baseline van Cevora niet meer 100% matchte met het verhaal dat we wouden vertellen. Tijd dus voor een rebranding. Een nieuwe baseline én corporate movie zagen het licht.

Stéphane Verbrugge Head of Marketing & Communication

Een sterk merk begint bij een inspirerend verhaal. com&co helpt ons op bijzondere wijze om mee vorm te geven aan het onze: nieuwsgierigheid als motor in een wereld die non-stop verandert.

Aan de slag!

Een strategie zonder creatief vervolg is als de chape gieten in een verbouwproject. Arbeidsintentief en broodnodig, maar je ziet er toch niet veel van.

Ons creatief team maakte dus de vertaalslag van de strategie: we bouwden aan een handige creatie- en distributiekalender – de holy grail voor de controlefreak- contentmanager – en stelden een content board samen om die planning met relevante topics in te vullen.

Daar komt heel wat uit: van helpcontent voor hr-verantwoordelijken tot inspirerende getuigenissen voor werkzoekenden, van een jaarverslag en een whitepaper over employee experience tot gastbijdrages voor HR Magazine, Bloovi en L’Avenir.

En dan hebben we het nog niet over de formats gehad die we voor Cevora ontwikkelden. Zo maakt de organisatie haar rol als gids voor hr-professionals helemaal waar in 'Cijfer zoekt context'. Daarin geeft een expert duiding bij pakkende cijfers uit recente studies. Of 'The curious case of…' waarin een hr-verantwoordelijke vertelt over de leercultuur in zijn of haar organisatie.

De vruchten

Wat al die content opbrengt? Dat houden we nauwgezet bij met een meetplan op maat en diepgaande kwartaalanalyse. Zo ontdekken we wat wel en niet werkt en blijven we groeien. (En laat dat nu net Cevora’s credo zijn: samen leren en groeien.)

De eerste resultaten? Die zijn alvast veelbelovend: op een paar maanden tijd steeg het blogbezoek met 188%. Netjes.

Ook voor zo’n traject tekenen?

Wij denken met jou mee.