Compagnon: nieuw concept voor het personeelsblad van Liantis

  • Creatie
  • Magazines

In het najaar van 2018 blies com&co een frisse wind door de interne communicatie van Liantis. Die groep was eerder dat jaar ontstaan uit de samenvloeiing van hr-speler ADMB, externe preventiedienst Provikmo en ondernemingsloket en sociaal verzekeringsfonds Zenito. Het doel? Een personeelsblad dat alle medewerkers met elkaar verbindt en als uniforme Liantis-ploeg positioneert.

In november zag Compagnon het levenslicht: een intern magazine dat ruim 1.700 medewerkers uit 60 vestigingen informeert, inspireert en vooral connecteert onder het nieuwe Liantis-vaandel.

  1. Conceptueel – Om Liantis in de markt te zetten als ‘compagnon de route’ voor zelfstandige ondernemers en werkgevers, gaven we het concept inhoudelijk en visueel vorm.
  2. Creatief – We werkten het eerste nummer van het kersverse personeelsblad van a tot z grafisch uit en gaven advies op redactioneel vlak.
  3. Proactief – We ontwikkelden een grafisch pakket met verschillende vormelijke opties. Daarmee kan Liantis eenvoudig zelf aan de slag om de volgende edities vorm te geven.

Ilse Devynck Manager interne communicatie bij Liantis

com&co was de enige partij die van bij de start aanvoelde wat we precies zochten. De creatie van het allereerste nummer verliep dan ook bijzonder vlot. Die samenwerking weerspiegelt zich in de reacties hier intern: unaniem positief.

Onze visie op interne en externe communicatie?

Creëer een cultuur van content en zorg dat die bedrijfsbreed gedragen wordt. Wij lichten graag bij jou toe hoe we dat aanvliegen