delaware brengt artificial intelligence voorbij de buzzwords met een (bekroond) contentplatform

  • Strategie
  • Creatie
  • Evaluatie
  • Analyse & onderzoek

Artificiële intelligentie zou wel eens een dingetje kunnen worden: daar hoef je de gemiddelde ‘delawarian’ niet van te overtuigen. Het wereldwijd actieve IT-adviesbureau lanceerde eind 2018 delaware.ai, een contentplatform dat business lines, partners, experts en klanten samenbrengt rond de eindeloze mogelijkheden van AI. Voor analyse, strategie, creatie en evaluatie rekent delaware al sinds het prille begin op com&co.

Dat de resultaten van deze case er mogen zijn, vond ook de jury van de Best of Content Awards 2020: delaware / a.i. won de Silver BOCA Award in de categorie “Best Content Marketing Program in B2B”.

  • Klant: delaware, een Belgische IT- en managementconsultancyspeler.
  • Uitdaging: delaware in de markt zetten als AI-expert, leads genereren voor pilootprojecten en last but not least: inzichten verwerven over welke marktsegmenten het meest interesse tonen in AI.
  • Aanpak: een overzichtelijk contentplatform dat concrete inzichten en tastbare use cases combineert met praktijkgerichte gidsen.
  • Resultaten sinds go-live: 6.042 unieke bezoekers, 428 e-book downloads, 247 marketing qualified leads (na scoring), 16 sales qualified leads en 25 aanvragen voor meer informatie.

Geen science fiction

Als voorloper in digitale en zakelijke transformatie zag delaware al snel het enorme potentieel van artificiële intelligentie voor bedrijven. De technologie is volwassen genoeg voor zowel grote als kleinere spelers. Daarom koos delaware bewust voor een contentstrategie die voorbij de buzzwords ging: geen fantasierijke glazenbolverhalen of robots die weggelopen lijken uit een dystopische sf-film, maar bruikbare kennis en concrete cases die tonen hoe bedrijven vandaag hun concurrentiekracht verhogen met AI.

Griet Van der Weken Marketing Director bij delaware

com&co is voor ons een strategische contentpartner die meedenkt, ons uitdaagt en een waardevolle externe blik toevoegt. Zo ondersteunen ze ons in onze missie: artificiële intelligentie binnenbrengen in de kernprocessen van bedrijven.

AI-ecosysteem met content in de kern

Het contenplatform is opgebouwd rond vier kernprocessen: sales & marketing, talent & werkplek, finance en operations. Deze structuur dient een tweeledig doel: enerzijds gericht leads genereren door middel van gated content, maar ook inzicht verwerven over de interesse en informatienoden die leven binnen elk van deze business lines.

Daarnaast is delaware.ai de uitgelezen plek om te showcasen wat delaware kan met AI-technologieën als computer vision, natural language en IoT. Ook partnerships en co-creaties met klanten worden er uitvoerig in de kijker gezet. Zo evolueerde delaware.ai van contentplatform naar AI-ecosysteem met sterke content in de kern.

Ook voor zo’n traject tekenen?

Wij denken met jou mee.