Artificiële intelligentie zou wel eens een dingetje kunnen worden: daar hoef je de gemiddelde ‘delawarian’ niet van te overtuigen. Het wereldwijd actieve IT-adviesbureau lanceerde eind 2018 delaware.ai, een contentplatform dat business lines, partners, experts en klanten samenbrengt rond de eindeloze mogelijkheden van AI. Voor analyse, strategie, creatie en evaluatie rekent delaware al sinds het prille begin op com&co.
Als voorloper in digitale en zakelijke transformatie zag delaware al snel het enorme potentieel van artificiële intelligentie voor bedrijven. De technologie is volwassen genoeg voor zowel grote als kleinere spelers. Daarom koos delaware bewust voor een contentstrategie die voorbij de buzzwords ging: geen fantasierijke glazenbolverhalen of robots die weggelopen lijken uit een dystopische sf-film, maar bruikbare kennis en concrete cases die tonen hoe bedrijven vandaag hun concurrentiekracht verhogen met AI.
com&co is voor ons een strategische contentpartner die meedenkt, ons uitdaagt en een waardevolle externe blik toevoegt. Zo ondersteunen ze ons in onze missie: artificiële intelligentie binnenbrengen in de kernprocessen van bedrijven.
Het contenplatform is opgebouwd rond vier kernprocessen: sales & marketing, talent & werkplek, finance en operations. Deze structuur dient een tweeledig doel: enerzijds gericht leads genereren door middel van gated content, maar ook inzicht verwerven over de interesse en informatienoden die leven binnen elk van deze business lines.
Daarnaast is delaware.ai de uitgelezen plek om te showcasen wat delaware kan met AI-technologieën als computer vision, natural language en IoT. Ook partnerships en co-creaties met klanten worden er uitvoerig in de kijker gezet. Zo evolueerde delaware.ai van contentplatform naar AI-ecosysteem met sterke content in de kern.