Om als regio competitief te blijven, moeten politici keuzes durven maken. Om die boodschap kracht bij te zetten, ontwikkelden we voor Voka de campagne Durf Kiezen: dit concept vertaalden we naar een communicatiestrategie, campagnesite, redactie en grafische vormgeving.
Onze nationale sport? Maatschappelijke problemen ontwijken, verbloemen of half oplossen. Dat moet de volgende 5 jaar anders! Dat was, kort samengevat, de briefing waar ons creatief team mee aan de slag ging. Ons idee: burgers en politici moeten durven kiezen. Dat concept verweefden we naar een baseline, branding, strategie en communicatietraject.
Centraal in de campagne staat het Durf Kiezen-memorandum en de campagnehub www.durfkiezen.be. Memorandum en site dienden vervolgens als spil in een distributieplan op sociale media, waar zorgvuldig getargete microboodschappen politici, burgers en influencers warm maken voor Voka's boodschappen.
Voor de video's werkten we samen met onze videopartner Bitstream.