Samen met Flanders Investment & Trade (FIT), het Vlaamse agentschap dat internationaal ondernemen promoot, legden we de fundamenten voor een internationale contentstrategie. In een eerste fase instantie analyseerde com&co het internationale investeerderspubliek van FIT.
Het resultaat zijn 4 buyer persona’s waarop FIT zijn content kan afstemmen om buitenlandse bedrijven te overtuigen van de troeven van Vlaanderen. De buyer persona’s spelen ook een rol in de interne lancering van Social Seeder, een platform waarmee FIT het online ambassadeurschap van zijn medewerkers wil bevorderen.
Wie beïnvloedt de keuze van een buitenlands bedrijf om in Vlaanderen te investeren? Welke soorten info hebben beslissingsnemers nodig? Waar en hoe krijgen ze die het liefst gepresenteerd? Die inzichten verzamelden we in twee fasen:
Niet alleen onderbouwden we de doelgroepsanalyse zo met relevante praktijkkennis, com&co creëerde er ook een breed intern draagvlak voor. De ideale basis voor een online contentstrategie waar ook de wijdverspreide medewerkers van FIT mee hun schouders onderzetten.
Dankzij onze buyer persona’s weten we perfect wie we moeten overtuigen met welke content en op welk moment in het beslissingsproces. Zo vertellen we ons publiek – professionals die werken voor buitenlandse bedrijven met internationaliseringsplannen – altijd een verhaal dat aansluit bij hun specifieke drijfveren en struikelblokken.