Hoe Isabel Group zich met eerste finance trendrapport van België als thought leader positioneert

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie

Boven het maaiveld uitsteken in een sector die sneller groeit en verandert dan zijn schaduw – makkelijker gezegd dan gedaan. Fintechspeler Isabel Group slaagde erin met een combinatie van een uitgekiende strategie, creativiteit, co-creatie en content met vlees aan.

Cocreatie als codewoord

Als fintechbedrijf is het voor Isabel Group, het bedrijf achter multibankingplatform Isabel 6, cruciaal om expertise in een snel veranderende sector in de verf te zetten en tegelijk ook nieuwe leads te genereren. Daarom schakelden we, samen met marketingpartner JDI, klanten in als ambassadeurs voor een ambitieus project.

Op basis van een lichte strategie en een doordacht distributieplan interviewden we 8 CFO’s over de trends in en toekomst van de financiële wereld, en goten hun overpeinzingen in het eerste financiële trendrapport van België: Finance voorbij de cijfers: 8 CFO’s over de transformatie van hun vakgebied”.

Vollenbak content repurposing

Uit de interviews met de CFO’s kwamen echter zoveel nieuwe inzichten, dat we ze niet allemaal in het trendrapport verwerkt kregen. Daarom werkten we naast het trendrapport ook acht diepgravende blogposts uit, één voor elke CFO. Deze blogs dienden op hun beurt als traffic drivers - vooral via social en SEO - naar het trendrapport.

Een doordacht distributieplan

Je content mag nog zo straf zijn, als niemand ze onder ogen krijgt heb je er niet veel aan. Daarom koppelden we het trendrapport van Isabel Group aan een uitgekiende distributiestrategie:

  • Owned: in eerste instantie kregen belangrijke contacten (zoals klanten, banken, partners en de organisaties van de betrokken CFO's) van Isabel Group het trendrapport in primeur via mail. Parallel voorzagen we een always on-track waarbij tweewekelijks een nieuwe blogpost met conversie naar het rapport online kwam. Tot slot plaatsten we de lead magnet op strategische, drukbezochte plaatsen doorheen de site.
  • Shared & earned: naast de eigen sociale kanalen zetten we ook de netwerken van de CFO's in. Via ready-made distributiepakketten konden zij, als ambassadeurs, ook het trendrapport en/of hun aparte bijdrage de wereld insturen.
  • Paid: we zetten een LinkedIn Advertising-campagne op, gericht op high-level financiële profielen, CFO’s en CEO’s.

Ook op zoek naar een andere invalshoek voor je bestaande content?

Wij denken met jou mee.