Boven het maaiveld uitsteken in een sector die sneller groeit en verandert dan zijn schaduw – makkelijker gezegd dan gedaan. Fintechspeler Isabel Group slaagde erin met een combinatie van een uitgekiende strategie, creativiteit, co-creatie en content met vlees aan.
Als fintechbedrijf is het voor Isabel Group, het bedrijf achter multibankingplatform Isabel 6, cruciaal om expertise in een snel veranderende sector in de verf te zetten en tegelijk ook nieuwe leads te genereren. Daarom schakelden we, samen met marketingpartner JDI, klanten in als ambassadeurs voor een ambitieus project.
Op basis van een lichte strategie en een doordacht distributieplan interviewden we 8 CFO’s over de trends in en toekomst van de financiële wereld, en goten hun overpeinzingen in het eerste financiële trendrapport van België: “Finance voorbij de cijfers: 8 CFO’s over de transformatie van hun vakgebied”.
Uit de interviews met de CFO’s kwamen echter zoveel nieuwe inzichten, dat we ze niet allemaal in het trendrapport verwerkt kregen. Daarom werkten we naast het trendrapport ook acht diepgravende blogposts uit, één voor elke CFO. Deze blogs dienden op hun beurt als traffic drivers - vooral via social en SEO - naar het trendrapport.
Je content mag nog zo straf zijn, als niemand ze onder ogen krijgt heb je er niet veel aan. Daarom koppelden we het trendrapport van Isabel Group aan een uitgekiende distributiestrategie: