Masterclasses helpen technologiebedrijven winnen met content

  • Strategie
  • Creatie

De Belgische technologiesector is nog te vaak een vat vol verborgen parels. Om mee de verhalen van ambitieuze lidbedrijven te verspreiden, organiseert sectororganisatie Agoria sinds 2015 de felgesmaakte masterclass ‘contentmarketing in b2b’. Al vanaf het prille begin rekent het daarvoor op com&co.

Zo’n vijf jaar geleden bleek er onder de lidbedrijven van Agoria een grote interesse naar de principes van contentmarketing. Samen met internationaal marketingstrateeg en spreker Bert van Loon ontwikkelde com&co een masterclass. Het opzet: industriële b2b-professionals uit marketing en sales laten kennismaken met de basics van contentmarketing en hen een eerste plan van aanpak aanreiken. Het concept was een succes vanaf de allereerste editie en loopt tot op vandaag.

Patrick Gillerot Content Specialist bij Agoria

Het succes van de masterclass is te danken aan een aantal factoren: praktijkgerichte adviezen, een heldere focus op business-to-business en de wil om de inhoud voortdurend te verbeteren. Precies dat zijn ook de sterke punten van com&co.

Nieuwe stappen: Advanced Masterclass en community-event LIVE

Op vraag van de meer dan 300 marketing- en salesprofessionals die de masterclass al volgden, zagen intussen twee vervolgprojecten het licht:

  • Advanced Masterclass: een vervolgsessie in kleine groepjes die gericht is op praktijkervaring en concrete cases. De deelnemers zijn professionals die hun sporen in contentmarketing al verdiend hebben en die nu samen met vakgenoten aan slag willen om hun strategie en de uitvoering ervan scherp te zetten.

Sarah Van Landschoot marketing specialist bij Televic Rail

Eindelijk! Een boeiende cursus contentmarketing voor gevorderden, helemaal op maat van b2b-bedrijven. Herkenbare thema’s, haalbare tips en handige tools. Een verademing!
  • Marketing Community LIVE: een serie van interactieve en praktijkgerichte panelgesprekken over de implementatie van contentmarketingtechnieken in B2B. Het resultaat is steevast een open en levendige discussie met de community.

Muriel Reyserhove corporate content strategist & marketing manager bij Cegeka

De eerste editie van Marketing Community LIVE was vree wijs. Er werden moeilijke vragen gesteld (hoera!) en de dynamiek met het publiek was top.

Je ambities realiseren met content?

We denken graag vrijblijvend met je mee.