Mensura anno 2020: hoe tactische content voor meer impact zorgt

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie
  • Evaluatie
  • Video

Mensura, specialist in preventie en bescherming op het werk, is al kind aan com&co-huis sinds 2015. Op 5 jaar tijd ontpopten we ons tot volwaardige contentpartner. Blogcontent en nieuwsbrieven, klantgetuigenissen en campagnes – you name it: voor strategisch advies én contentcreatie klopt Mensura bij ons aan.

Kort

  • Klant: grootste Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk van België
  • Uitdaging: met slimme content meer websiteverkeer en conversies genereren
  • Aanpak: SEO-geoptimaliseerde content rond specifieke topics strategisch inzetten
  • Resultaat: in 1 jaar tijd 85% meer blogbezoekers en 25% meer conversies

Strategische content, met resultaat

Voor Mensura gaan we al een aantal jaren aan de slag met SEO-geoptimaliseerde stukken rond core topics zoals verzuim en vitaliteit. Content die er vaak al ligt. De vraag is vooral: hoe kunnen we die slimmer inzetten, zonder telkens opnieuw het warm water uit te vinden?

Daarom combineren we top-of-funnel-content – inspirerende en informerende inhoud gericht naar prospects – met middle-of-funnel-content – stevige, diepgaande stukken voor leads – in strategische campagnes, met conversies als einddoel.

Mensura vs. corona: 1 - 0

Zorgde ervoor dat we minstens even snel als Remco Evenepoel uit de startblokken schoten: het coronavirus. COVID-19 stelt werkgevers voor de meest uiteenlopende uitdagingen. com&co kwam daarop met coronaophetwerk.be op de proppen. Een Mensura-platform dat veelgestelde vragen, waardevolle blogs en video’s voor werkgevers én -nemers bundelt.

En om bedrijven te ondersteunen bij hun heropstart, maakten we voor verschillende sectoren een heropstartgids met de specifieke richtlijnen en aandachtspunten. Maak er maar 2 – 0 van.

Tom Deburghgraeve communication manager bij Mensura

Dat ons vaste com&co-team zowel strategisch als creatief ondersteuning biedt, is een grote troef. En dankzij de fysieke nabijheid – we spreken minstens wekelijks af – zijn de communicatielijnen kort en de band hecht. Dat resulteert in een stroom aan ideeën en onderbouwde plannen.

Wat levert dat op?

De hamvraag: werpt die strategie ook haar vruchten af? Reken maar van ja: afgelopen jaar steeg het organische verkeer naar de website met 21%. Via sociale media was dat zelfs 28%.

Daarbij was content dé trekker van dat extra verkeer. Het aandeel van blogbezoeken klom in de loop van 2019 stevig, waardoor de blog anno 2020 goed is voor 40% van alle verkeer. Ook de conversies – van nieuwsbriefinschrijvingen tot contactopnames – schoten de lucht in: we kloppen af op 25% meer conversies in één jaar tijd.

Ook voor zo’n samenwerking tekenen?

Wij denken met jou mee.