Mensura in 2018: minder content, meer resultaat

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie
  • Evaluatie
  • Video
  • Campagne

Mensura, specialist in preventie en bescherming op het werk, is al kind aan com&co-huis sinds 2015. Vanuit onze diepgaande ervaring en sterke band ontpopten we ons op 3 jaar tijd van uitvoerende copywriter tot structurele en strategische contentpartner.

Blogcontent en nieuwsbrieven, klantgetuigenissen en campagnes – you name it: voor strategisch advies én contentcreatie klopt Mensura bij ons aan.

Ons Mensura-werk in 2018:

  • 35 blogposts
  • 7 customer testimonials
  • 34 nieuwsberichten
  • 5 infografieken
  • 15 productfiches
  • 2 quizzen
  • 2 e-books
  • 2 video’s

Minder content, meer resultaat

Wie goed speurt op de website van Mensura, zal zien dat we in 2018 minder content creëerden dan de voorgaande jaren. Dat is een bewuste keuze: terwijl we bij de opstart van hun contentmarketingverhaal vooral een sterke basis uitbouwden – en dus een massa aan kwalitatieve blogposts neerpenden – verlegden we de focus in 2018 naar het slim inzetten van die content voor optimale resultaten: meer websiteverkeer én conversies.

Concreet: we zetten expliciet in op SEO- en conversie-optimalisatie, hingen bestaande content logischer aan elkaar en bundelden oude en nieuwe stukken in strategische campagnes. Zo zetten we onze schouders onder ‘Eerste Hulp bij Mentale Problemen’: een creatieve campagne die werkgevers helpt het mentaal welzijn van medewerkers te beschermen.

Tom Deburghgraeve communication manager bij Mensura

Dat ons vaste com&co-team zowel strategisch als creatief ondersteuning biedt, is een grote troef. En dankzij de fysieke nabijheid – we spreken minstens wekelijks af – zijn de communicatielijnen kort en de band hecht. Dat resulteert in een stroom aan ideeën en onderbouwde plannen.

Wat levert dat op?

Onze aanpak werpt sappige vruchten af: in 2018 zetten we de stijgende trend in blogbezoek voort, met 40% extra verkeer. En ook de conversies – van nieuwsbriefinschrijvingen tot contactopnames – schoten de lucht in: we kloppen af op 77% meer conversies dan in 2017.

En de e-books? Die zetten we volop in tijdens de ‘Eerste Hulp bij Mentale Problemen’-campagne, met 2.269 downloads als resultaat. Hét bewijs voor ons om op hetzelfde elan verder te gaan in 2019 – en de jaren daarna.

Louise Haspeslagh accountmanager bij com&co

Het Mensura-team staat open voor al onze suggesties en vertrouwt op ons advies - op creatief én strategisch vlak. Dat maakt de samenwerking niet alleen vruchtbaar, maar ook echt plezierig.

Ook voor zo’n samenwerking tekenen?

Wij denken met jou mee.