Zo maakten we SBB in 2018 incontournable voor ondernemers

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie
  • Evaluatie
  • Analyse & onderzoek
  • Video
  • Campagne

Een strategie als een huis, ruim 100 contentstukken en een immer uitdijend leadgeneratietraject. Velen zouden ervoor tekenen, met SBB bereikten we het al begin 2018. Hoe ga je dan verder? Optimaliseren? Of volop inzetten op campagnes? Met de ambitie ‘van goed naar geweldig’ gingen we aan de slag.

In 't kort

  • Klant: een Vlaamse accountancyspeler met 30 vestigingen en ruim 22.000 klanten.
  • Uitdaging: met hetzelfde volume aan content (veel) meer leads genereren.
  • Aanpak: meer variatie in formats, slimmere distributie, campagnes en optimalisatie.
  • Resultaat: in 1 jaar tijd 120% meer websitebezoekers en 297% meer conversies.

De start: de lag lag hoog

Met hetzelfde volume aan nieuwe content – zo’n 70 stukken per jaar – wilden we de impact opschroeven: dubbel zoveel conversies van startende ondernemers (gegevens verzamelen via downloads), 50% meer webverkeer voor SBB’s andere doelgroepen (kmo’s, vzw’s en landbouwers).

Ons werk: content op twee fronten

We gingen aan de slag per kwartaal en samen met de klant ideeën genereren, creëren, rapporteren en optimaliseren. Van goed naar geweldig. Dat vertaalden we naar twee fronten: de always-on contentkalender enerzijds, en enkele projecten en campagnes anderzijds.

Nathalie Put Starterscoördinator bij SBB

com&co slaagt erin om onze vaak taaie materie naar heldere content te vertalen. Dankzij hun professionele aanpak en tips slaat die ook goed aan bij onze doelgroepen. Die contentstrategie is dus essentieel in al onze marketinginspanningen.
  • Volume: 70 stukken voor starters, kmo’s, vzw’s, landbouwers en vrije beroepen
  • Formats: blogposts, video’s, quizzen, infografieken, e-books en wedstrijden
  • Kanalen: SEO, newsletters, organic & paid social
  • Campagnes: naar student-ondernemers en de campagne #ProudofourScout
  • Leadgeneratie: nieuwe landingspagina’s met startersgidsen voor starters.

In dit succesverhaal speelt de populaire SBB-blog de hoofdrol: die tekent voor 70% van alle sitetrafiek. Ook de conversiegerichte landingspagina’s en e-books droegen bij tot de massale instroom van startende ondernemers. Zij maken nu stapsgewijs kennis met het advies in SBB’s lokale kantoren.

Resultaten in 2018

  • 86% van alle keywordgroepen scoort in de Google top 10
  • 120% meer sitebezoekers (t.o.v. 2017)
  • 297% meer downloaders van e-books (t.o.v. 2017)

Hoe wij zo’n contentstrategisch project aanpakken?

We komen het graag even toelichten.