Een strategie als een huis, ruim 100 contentstukken en een immer uitdijend leadgeneratietraject. Velen zouden ervoor tekenen, met SBB bereikten we het al begin 2018. Hoe ga je dan verder? Optimaliseren? Of volop inzetten op campagnes? Met de ambitie ‘van goed naar geweldig’ gingen we aan de slag.
In 't kort
De start: de lag lag hoog
Met hetzelfde volume aan nieuwe content – zo’n 70 stukken per jaar – wilden we de impact opschroeven: dubbel zoveel conversies van startende ondernemers (gegevens verzamelen via downloads), 50% meer webverkeer voor SBB’s andere doelgroepen (kmo’s, vzw’s en landbouwers).
Ons werk: content op twee fronten
We gingen aan de slag per kwartaal en samen met de klant ideeën genereren, creëren, rapporteren en optimaliseren. Van goed naar geweldig. Dat vertaalden we naar twee fronten: de always-on
contentkalender enerzijds, en enkele projecten en campagnes anderzijds.
com&co slaagt erin om onze vaak taaie materie naar heldere content te vertalen. Dankzij hun professionele aanpak en tips slaat die ook goed aan bij onze doelgroepen. Die contentstrategie is dus essentieel in al onze marketinginspanningen.
In dit succesverhaal speelt de populaire SBB-blog de hoofdrol: die tekent voor 70% van alle sitetrafiek. Ook de conversiegerichte landingspagina’s en e-books droegen bij tot de massale instroom van startende ondernemers. Zij maken nu stapsgewijs kennis met het advies in SBB’s lokale kantoren.