Eind 2018 waagde de marcomdienst van VGD de sprong naar contentmarketing. Wat begon bij een strategie mondde intussen uit in een dynamische blog, een nieuw klantenmagazine, gretig gedownloade e-books en opvallende video’s. Waar zij graag strategisch sparren met ondernemers, doen wij dat met hen.
Samen met VGD’s marcomdienst hielden we een workshop met als resultaat een meetplan
met KPI’s, een editorial statement, vier topic clusters en een marketingfunnel inzetbaar voor alle diensten.
De grote uitdaging was om de hervormde VGD-diensten, eind 2018 omgedoopt tot business lines, intern en extern te introduceren. Om die klus te klaren, stampten we het klantenmagazine VGD Touché uit de grond. Het concept? Elke business line bracht vanuit haar expertise een relevant ondernemerstopic naar voor.
Met VGD denken we echter niet alleen in expertise, maar ook in emoties. Ondernemers maken bepaalde keuzes tenslotte niet alleen met het hoofd, maar ook met het hart.
Voor de dienst Estate Planning maakten we bijvoorbeeld deze video. Daarmee sloeg VGD officieel het pad in van storytelling.
Het voelt aan alsof de mensen van com&co deel uitmaken van ons marketingteam. Ze zijn niet alleen betrokken en proactief met ideeën, maar ontzorgen ons ook door rechtsreeks het gesprek aan te gaan met onze adviseurs. Heel toffe samenwerking!
Om de business lines één voor één in de kijker te plaatsen én leads te genereren, bouwden we elke contentcampagne op rond een e-book.
Een tussenstand medio 2020: