Van strategie tot storytelling: het perfecte parcours van VGD

  • Strategie
  • Creatie
  • Video
  • Magazines
  • Campagne

Eind 2018 waagde de marcomdienst van VGD de sprong naar contentmarketing. Wat begon bij een strategie mondde intussen uit in een dynamische blog, een nieuw klantenmagazine, gretig gedownloade e-books en opvallende video’s. Waar zij graag strategisch sparren met ondernemers, doen wij dat met hen.

  • Klant: VGD, een advieskantoor voor ondernemers met 300 medewerkers, 13 kantoren in België en een sterk internationaal netwerk
  • Uitdaging: awareness en leadgeneratie voor 11 business lines (van accountancy tot audit)
  • Aanpak: video’s en magazine voor branding, e-bookcampagnes voor leads
  • Resultaat: 97% meer websitebezoekers op 2 jaar en zo'n 1.000 leads in 2020

De start: een efficiënte strategieworkshop

Samen met VGD’s marcomdienst hielden we een workshop met als resultaat een meetplan met KPI’s, een editorial statement, vier topic clusters en een marketingfunnel inzetbaar voor alle diensten.

Eerste wapenfeit: de VGD Touché

De grote uitdaging was om de hervormde VGD-diensten, eind 2018 omgedoopt tot business lines, intern en extern te introduceren. Om die klus te klaren, stampten we het klantenmagazine VGD Touché uit de grond. Het concept? Elke business line bracht vanuit haar expertise een relevant ondernemerstopic naar voor.

Met VGD denken we echter niet alleen in expertise, maar ook in emoties. Ondernemers maken bepaalde keuzes tenslotte niet alleen met het hoofd, maar ook met het hart.

Voor de dienst Estate Planning maakten we bijvoorbeeld deze video. Daarmee sloeg VGD officieel het pad in van storytelling.

Véronique Cheyns Marketing Manager bij VGD

Het voelt aan alsof de mensen van com&co deel uitmaken van ons marketingteam. Ze zijn niet alleen betrokken en proactief met ideeën, maar ontzorgen ons ook door rechtsreeks het gesprek aan te gaan met onze adviseurs. Heel toffe samenwerking!

Leadgeneratie met e-book als kern

Om de business lines één voor één in de kijker te plaatsen én leads te genereren, bouwden we elke contentcampagne op rond een e-book.

Een tussenstand medio 2020:

  • Volume: +40 contentstukken voor zelfstandigen, familiebedrijven en grote bedrijven
  • Contenttypes: magazine, blogposts, video’s, infografieken en e-books
  • Kanalen: SEO, newsletters, organic & paid social
  • Campagnes: 5 stuks voor de diensten Corporate Finance, Audit, CFO Services, Employment & Benefits en Estate Planning (and counting)
  • Leadgeneratie: nieuwe landingspagina’s voor e-books

Ook voor zo’n traject tekenen?

Wij denken met jou mee.