Taal telt: van strategietraject tot nieuwe mission statement bij Blue Lines

  • Strategie

Bovendrijven in een zee aan content, een boodschap doen plakken of conversies scoren: een uitmuntende vertaler, transcreator of copywriter maakt nog altijd het verschil. Met andere woorden: taal telt. Met deze niet mis te verstane boodschap, de kers op de taart in een strategietraject met com&co, zet het Gentse Blue Lines een massive attack in op middelmaat.

Mag het iets meer zijn?

Zelfs voor een gereputeerd bureau als Blue Lines volstond mond-tot-mondreclame anno 2020 niet meer om leads te genereren. Bovendien hebben Stef en de zijnen ook een missie: duidelijk maken dat taal nog nooit zo doorslaggevend was als vandaag. Een woord meer of minder kan een boodschap doen shinen, of omgekeerd, op pijnlijke wijze de vergetelheid in helpen.

Twee strategische workshops, volgens ons content compass, leverden ons dit op:

  • Twee buyer persona’s, op basis van een digitale audit en 10 klanteninterviews
  • Eén overkoepelend concept als mission statement: taal telt
  • Een strategisch houvast die het content doorheen de funnel naar de juiste kanalen leidt

Op het einde van het strategietraject zagen ook een vijftal contentformats het licht: terugkerende reeksen rond thema’s als taaltrends, de opkomst van machinevertalingen en culturele taalfinesses. Fijn om te zien dat die de sociale media – en daarbuiten – al onveilig maken!

Verdriedubbeling van online aanvragen

Met de contentstrategie kon Blue Lines meteen aan de slag. Niet alleen met nieuwe formats en landingspagina’s, maar ook met structurele aanpassingen aan de site, conversieoptimalisatie, een SEO-aanpak en contentcreatie.

Begin 2021 leverde dat al mooie resultaten: de laatste maanden kwamen 3 keer zoveel aanvragen via de site binnen ten opzichte van het jaar daarvoor – met een massa aan nieuwe klanten als gevolg.

Ook voor zo’n traject tekenen?

Wij denken met jou mee.