Teamleader's Work Smarter: eventcontent die nog weken nazindert

  • Strategie
  • Creatie
  • Video
  • Campagne

Teamleader's Work Smarter – hét event dat kmo-ondernemers samenbrengt – is elk jaar opnieuw een schot in de roos. Een dolenthousiast team werkt zich maandenlang in het zweet om alles klaar te stomen. Ook wij deden een duit in het zakje, met pre- en post-eventcontent: zo diende Work Smarter als kostbare grondstof om de always on-kalender verder te spijzen.

De kapstok: work like a pro

Beginnen deden we bij een goed concept: aan Work Smarter koppelden we de tagline work like a pro. Of: door enthousiaste entrepreneurs samen te brengen, wil de Gentse scale-up hen kennis laten uitwisselen. Zo werkt iedereen uiteindelijk professioneler, efficiënter, effectiever en … eh … slimmer.

Wie die pro’s zijn? Iedereen: zowel de internationale topsprekers op Work Smarter als de honderden geïnteresseerde bezoekers. Alle ervaringen en tips zijn immers waardevol, of je nu net een stukadoorbedrijfje opgericht hebt of aan het roer staat van een digital agency.

Robin Van Cleemput Brandmanager bij Teamleader

com&co probeert nooit makkelijk te scoren door jouw ideeën te herkauwen. Er wordt gebikkeld, er worden argumenten uitgewisseld, en op het eind blijf je achter met straffe content die werkt.

Een goede voorbereiding is het slimste werk

Next up: volk naar Work Smarter lokken. We zetten de websitecopy op scherp en verzorgden mee de promotie via social media- en e-mailmarketing. Vervolgens brainstormden we over de post-eventfase: hoe kunnen we de inzichten van op Work Smarter maximaal inzetten om de always on-strategie te spijzen? En wat met de aftermovie: hoe brengen we die voorbij close-ups van sandwichen met gravad lax?

Een greep uit de pre- en post-eventcontent: van bio's over de sprekers tot een resem blogs gevuld met learnings.

Het resultaat: een longlist met video- en blogideeën rond de visie van sprekers én bezoekers op al wat naar Teamleader geurt: digitalisering, ondernemerschap in België, een organisatie professionaliseren, de toekomst van het kmo-landschap, slimmer werken en adviezen van en voor ondernemers. Een resem video-interviews met aanwezigen, diepte-interviews met sprekers en tweets later keerden we huiswaarts met een berg inspiratie om de wereld in te sturen.

Louise Haspeslagh Accountmanager bij com&co

Samenwerken met Teamleader is vooral veel pingpongen: we vuren creatieve ideeën zonder scrupules op elkaar af, tot enkel de beste overblijven. Die open sfeer maakt van elk project een plezier.

Eén event, handenvol content

Uit één wervelend event halen we zo genoeg content om de blog en socialmediakanalen van Teamleader te vullen tot ver in de zomer, en ineens ook externe platformen als Voka en kmo-insider van Work Smarter-content te voorzien: interviews met sprekers, tekstblogs met learnings en best practices, en videoteasers waarin ondernemers elkaar advies geven.

Ook meer uit je event halen?

Wij denken met jou mee.