Contentstrategie:
van ambitie tot actieplan

Strategie is keuzes maken

We bepalen samen je doelstellingen, schrijven je strategisch kernverhaal, onderzoeken hoe we je merk buitengewoon relevant kunnen maken en zetten een tactisch plan in de startblokken. Kortom: we geven je content-first strategie vorm, van a tot z.

Het pad naar een content-first strategie in 5 vragen

  1. Hoe definiëren we succes?
    Wat zijn je doelstellingen precies? En welke slimme metrics hanteren we om te meten of we je doelstellingen bereiken? Wanneer zijn we tevreden?
  2. Wat is ons strategisch narratief?
    We spitten het kernverhaal van je bedrijf boven, vertrekkend van de positionering. Waarom doet je bedrijf wat het doet, en wat maakt het anders dan andere spelers?
  3. Wat is onze content sweet spot?
    Hoe vertalen we dat anders-zijn naar je verschillende doelgroepen? We bepalen je unieke invalshoeken, zowel inhoudelijk als creatief.
  4. Wat is ons tactisch plan?
    Doelgroepen, funnels, matrixen en metrics: alle registers trekken we open. Om te komen tot een startklaar plan.
  5. Hoe voeren we de strategie uit?
    Tijd, energie, skills en resources: we gaan na hoe, hoeveel en wanneer we je team het best ondersteunen. Om nadien op te volgen wat aanslaat en wat beter kan.

En daarna?

Daarna vatten we de koe bij de horens. We voeren de uitgezette strategie uit via contentmanagement, contentcreatie en distributie.


Samen jouw b2b-merk buitengewoon relevant maken? Kom eens babbelen.