Ons content compass stippelt de koers voor je contentstrategie uit

It’s a hard knock life. Sommige briljante content mist op epische wijze doel en verdwijnt geruisloos tussen de rimpels van de geschiedenis. Oorzaak? Een manke, ontbrekende of simpelweg niet onderscheidende strategie. Daarom ontwikkelden wij met ons content compass een eigen model: stevig onderbouwd en met veel vlees aan de botten, maar tegelijk ook concreet en startklaar.

Onze aanpak

Een intensief traject met meerdere workshops of enkele praktische sparringsessies rond een deelaspect van je contentstrategie? Alles kan, maar het liefst volgen we deze 4 stappen.

1. Intake. Hier mag jij loos gaan, en ons bedelven met alles wat relevant is: je strategische prioriteiten, het bestaande merkverhaal, je uitdagingen, concurrenten, noem maar op. Samen bepalen we de scope en volgende stappen.

2. Research. We beginnen te spitten, op basis van data-analyses, bestaande content en interviews. Welke eerdere inspanningen zaten al in de goede richting, en waarop zit je publiek nu écht te wachten?

3. Strategie & storyline. In deze interactieve master-workshop werken we de strategie uit. Rationeel, conceptueel en creatief: van funnels over tactics tot formats. Onze hoofdbekommernis: welke content maakt jouw merk binnenkort buitengewoon relevant?

4. Contentplan. Tijd om concreet te gaan: hoe schuiven we onze strategie in je marketingprocessen of mediaplan in? In deze stap bespreken we processen, distributieplannen en contentkalenders, waarmee we de uitrol meteen concreet maken.

Scherpe focus op je doelstellingen

Onze contentstrategie is de vrucht van enkele analyses (interne factoren en je publiek), en ontwikkelen we in functie van relevante en onderscheidende creatie. Vervolgens gaan we na wat werkt en niet werkt, wat voeding geeft aan nieuwe inzichten en optimalisaties. Op die manier houden we de focus op je doelstellingen scherp.

Je ambities realiseren met content?

We stippelen samen met jou graag de koers uit.