SBB in 2017: nieuwe stijl en strategie lanceren succesvol contenttraject

Intelligente algoritmes en DIY-software knabbelen aan de traditionele rol van de boekhouder. Organisaties zoals SBB meten zich daarom een nieuwe rol aan: die van ondernemerscoach, die meedenkt voorbij de cijfers. Rond die gedaantewissel bouwden we in 2017 een contentmarketingstrategie en creërden we stapsgewijs alle content.

Vanuit 30 kantoren ondersteunt SBB ruim 21.000 ondernemers met accountancy, fiscaliteit, zakelijk-juridische kwesties enzovoort. Het transitieproces naar volwaardige adviespartner ondersteunden we vanaf maart 2017 extern met:

  • Een baseline die de ambities onderstreept: samen slim ondernemen
  • De PR-communicatie daarrond
  • Een workshop contentstrategie

Die strategie werd de blauwdruk voor SBB’s marketingplan, dat grotendeels op content gericht is:

  • Op de redactieraad (4 keer per jaar) bespreken we, samen met SBB’s subject matter experts, de prioriteiten voor het komende kwartaal.
  • Op basis van die input, verdere brainstorms en SEO-onderzoek maken en beheren we de contentplanning via een gedeelde kalender.
  • Maandelijks creëren we zo’n 10 contentstukken, van blogposts tot downloadbare gidsen, op SBB’s contentplatform.
  • We rapporteren de belangrijkste metrics op het vlak van SEO, contentconsumptie en conversie.

SBB’s contentplatform in 2017

“Com&Co slaagt erin om onze vaak taaie materie naar heldere content te vertalen. Dankzij hun professionele aanpak en tips slaat die ook goed aan bij onze doelgroepen. Die contentstrategie is dus essentieel in al onze marketinginspanningen.”Nathalie Put, starterscoördinator SBB

SBB_Safari PSD Mockup
Hardcover Book MockUp_SBB
SBB_FBMockup2

Gelijkaardige projecten