Een schaalbare contentstrategie voor Teamleader

Het gaat hard voor het Gentse Teamleader. Met hun SaaS-platform voor CRM, projectmanagement en facturatie droomt deze ‘scale-up’ ervan om alle Europese kmo’s slimmer te laten werken. In tijden van explosieve groei en internationale expansie was ook de contentstrategie van het bedrijf aan een scale-up toe. Daarvoor rekende Teamleader op Com&Co.

Hoewel Teamleader nog maar vijf jaar bestaat, is het vandaag al actief in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje en Portugal. Vorig jaar haalde CEO Jeroen De Wit nog eens tien miljoen euro op om verder in te zetten op Europese groei. Op twee jaar tijd dikte het medewerkersbestand aan van 15 naar meer dan 150. In zo’n situatie zijn groeipijnen haast onvermijdelijk, ook op het vlak van marketing.

Teamleader vroeg Com&Co om:

  • in kaart te brengen wat er al was, wat werkte en wat beter kon;
  • de leadgeneratie via advertising te onderbouwen met een organische contentstrategie;
  • een sterk contentconcept uit te werken en op Europese schaal uit te rollen;
  • de processen tussen het hoofdkwartier in Gent en de internationale marketeers te stroomlijnen;

Onze aanpak

  • Via een contentaudit en interviews met medewerkers van marketing, sales en customers success kregen we eerst zicht op de huidige situatie. We legden ons oor te luister in alle lokale markten en verzamelden analytische data om opportuniteiten in kaart te brengen.
  • Gespreid over twee workshops gaven we samen met de Teamleader-marketeers vorm aan de basis van een nieuwe contentstrategie. Een goed contentconcept en schaalbare processen moesten zo leiden naar een werkbare contentkalender.
  • Tot op vandaag bieden Com&Co-medewerkers in-house ondersteuning om de uitgestippelde strategie uit te voeren, met niet alleen oog voor contentcreatie, maar ook voor distributie en optimalisatie.

“Content speelt een grote rol in onze marketingstrategie. Om ondernemers te helpen met slimmer werken, is het belangrijk dat we ze de juiste informatie aanreiken. Met sterke content kunnen we hen ondersteunen in die zoektocht.”

– Reinhard De Milt, Marketing Manager Teamleader

TEAMLEADER-Project_Screenshot1

Gelijkaardige projecten