Strategische en creatieve ondersteuning verdubbelt Mensura’s blogbezoek in één jaar

Als specialist in preventie en bescherming op het werk levert Mensura al jaren een strijd tegen ziekteverzuim, arbeidsongevallen en ongezonde werkomstandigheden. Hete hangijzers waar sensibilisering en kennisopbouw belangrijke rollen spelen – logisch dus dat de marktleider inzet op contentmarketing. Van blogcontent en nieuwsbrieven tot klantgetuigenissen en campagnes – voor strategisch advies en contentcreatie klopt Mensura bij ons aan.

We begonnen in 2015 met gloednieuwe content voor de website, en werden intussen de vaste partner voor zowat alle marketingondersteuning:

  • We voorzien content voor vier buyer persona’s via een waaier aan kanalen: blogposts, brieven, mailings, nieuwsberichten, brochures, vakpublicaties, campagnes etc.
  • Mensura’s blog is de spil in de contentstrategie. Wekelijks voorzien we een pakket aan posts over topics als gezondheid, ergonomie, arbeidsveiligheid en industriële hygiëne.
  • Op regelmatige basis maken we wervende klantentestimonials, tekstueel of in video.
  • Via een tweewekelijkse redactieraad zorgen we voor een continue toevoer aan nieuwe ideeën.
  • Dit alles creëren we in drie talen: Nederlands, Frans en Engels.

Contentcreatie in 2017:

55 blogposts

8 testimonials

28 nieuwsitems

9 infografieken

6 contentcampagnes

Resultaten op 1 jaar tijd:

“Dat ons vaste Com&Co-team zowel strategisch als creatief ondersteuning biedt, is een grote troef. En dankzij de fysieke nabijheid – we spreken minstens wekelijks af – zijn de communicatielijnen kort en de band hecht. Dat resulteert in een stroom aan ideeën en onderbouwde plannen.” – Tom Deburghgraeve, Communication Manager

Mensura_Safari PSD Mockup

Gelijkaardige projecten