Employer branding: de code kraken in een krappe arbeidsmarkt

Brainstorm mee over enkele concrete uitdagingen bij employer branding tijdens com&co’s Content Roundtable op 15 maart 2024.

claim snel je plek

Sterke employer branding vraagt een juiste balans

Hr-experts zijn het roerend eens: ook in 2024 blijft de arbeidsmarkt krap. En dat laat zich voelen: looneisen en verwachtingen over work-lifebalance zitten in de lift – kandidaten zijn kieskeurig. Naast rewardpakket en benefits spelen immers ook cultuur, ‘purpose-fit’ en duurzaamheid een rol.

Quick fixes zijn er niet, sterke employer branding houdt meerdere ballen tegelijk in de lucht:

  • snel aanwerven als de nood hoog is én bouwen aan een duurzaam werkgeversmerk
  • opvallen met creatieve campagnes, maar ook helder en volledig informeren
  • nieuw talent vinden terwijl je het bestaande team behoudt
  • de verwachtingen van hr en marketing verzoenen

En zo zijn er vast nog. We leggen een aantal concrete uitdagingen op tafel en leren van elkaars oplossingen of ideeën. Zowel talentverantwoordelijken als marketeers zijn welkom.

Hierover gaat com&co’s 13e Content Roundtable:

  1. Welke uitdagingen brengt employer branding in b2b-organisaties, hoe hou je de verschillende ballen in de lucht en zijn er oplossingen of ervaringen die we met elkaar kunnen delen?
  2. Een goed werkgeversverhaal in een krappe arbeidsmarkt: hoe pak je dat aan en wat zijn de do’s en don’ts?
  3. Hoe kan employer branding een goed huwelijk vormen met andere vormen van communicatie, zoals interne communicatie, marketing, corporate communicatie of duurzaamheidscommunicatie?

com&co’s huisstrategen Jonas en Reinhard leiden deze Content Roundtable in goede banen.

Het programma

Vrijdag 15 maart in Gent bij com&co op kantoor

  • 09.00 u. Koffie en koeken
  • 09.30 u. Intro
  • 10.00 u. Gesprek: deel 1
  • 10.30 u. Korte pauze
  • 10.45 u. Gesprek deel: 2
  • 12.00 u. Wrap-up
  • 12.30 u. Lunch

Schrijf je in voor deze Content Roundtable

Formulier invullen en klaar! Je krijgt een bevestiging in je mailbox. Tot dan 👋