Mijn favoriete huistaak in de lagere school? Opstellen! De vliegende auto’s en robots die toen figureerden in mijn schrijfsels zijn er nog niet helemaal. Maar de connected cars en de softwarebots waar ik nu blogs en e-books over schrijf, komen aardig in de buurt. Ondertussen staan er meer dan 10.000 teksten op mijn teller. Copywriting is content marketing geworden, com&co is uit zijn voegen gebarsten en mijn zonen zitten – help – al aan de unief. De goesting om te schrijven blijft. Want Hugo Matthysen zong het al in de nineties: wie schrijft, die blijft (graag hangen in cafés).
Na mijn studies belandde ik met amper ervaring maar met een berg motivatie bij com&co. Als Gentenaar is het een droom om om de hoek van de Sint-Baafskathedraal te werken, en de brede waaier aan klanten maakt van com&co een grafische speeltuin waar ik mij onmogelijk kan vervelen. Na de werkuren geniet ik van muziek (liefst live), bier (liefst blond) en sport (ik doe alles graag).
Hallo, Britt hier! Ooit was ik goed op weg om kleuterleidster te worden, maar het leven had andere plannen. Na een paar commerciële avonturen zit ik nu helemaal op mijn plek als officemanager bij com&co. Alhoewel, stilzitten is niks voor mij! Overdag hou ik alles draaiende op kantoor (ook als het vierkant draait) en ’s avonds sla ik graag een balletje op het tennisveld of geniet ik van gezellige momenten met vrienden en familie. Want laten we eerlijk zijn … alles is beter met een glaasje rosé.
Trotse Lierenaar, maar toch sinds 2010 blijven plakken in Gent. En sinds 2021 bij com&co, waar ik video’s, animaties en audio monteer. Tussen het knippen en plakken door, kies ik de perfecte Spotify-afspeellijst om door mijn werk te vlammen. Na het werk slenter ik door de Vlaamse steden om mijn vrienden, concert- of cinemazalen te bezoeken. Stuur me dus gerust katten- of hondenfilmpjes om de vele treinritten leuker te maken.
Toen mijn culinaire reishonger was gestild, vond ik in 2008 com&co om mijn tanden in te zetten. Via mijn projecten voor vaak internationaal actieve klanten blijf ik nieuwe werelden ontdekken en horizonten verleggen. Daarnaast is het bijzonder fijn samenwerken met mijn collega’s/vrienden, die ik – op enkele na – zelf heb mogen rekruteren. Die afwisseling is heerlijk en blijft smaken naar meer!
Opgegroeid in de thuishaven van het mooiste exportproduct ter wereld (de Kontichse Kontjes), maar mijn literaire stapjes (maat 38) zette ik o.a. in Oxford, Sydney, Chicago, Kopenhagen en Amsterdam – en nu in Gent, bij com&co! In het wild spot je me gegarandeerd in een musical-les, achter mijn piano, ondergedompeld in een boek of in het midden van een verwoede poging om (nog maar eens) een willekeurige taal bij te leren. Of boven/in/naast een doos Kontichse Kontjes, uiteraard. #nospon
Er zijn drie mogelijke reacties op een design: ja, neen en waw. Bij com&co streef ik altijd naar dat laatste, zowel bij het uitdenken van creatieve projecten als bij de uitwerking ervan. Als ervaren rot in het vak waak ik ook over de grafische planning. Wat mij – naast een drang naar perfectionisme – typeert? Mijn Gentse tongval, intensieve loopsessies en een passie voor pottenbakken.
Een job die je echt graag doet, die eeuwig uitdagend blijft, en waarin je samenwerkt met een bende gelijkgestemde zielen? Ik zocht en vond ze niet. Dus besliste ik ze zelf te creëren: com&co was geboren.
Sinds 1997 druk aan het bouwen aan een topteam dat mag werken voor topklanten. En elke dag op zoek naar de balans tussen ambitie en fun, werken en loslaten, perfectionisme en contentement.
Na zes jaar als only the lonely redactrice en copywriter lustig te tokkelen over allerhande onderwerpen – van cruises en robots, tot obesitas en industriële transportsystemen – schrijf ik nu steevast met leutig com&collegiaal gekeuvel op de achtergrond. Zalig vind ik dat. Je moet weten: ik was – en ben dat nog steeds – een echte com&co-fangirl toen ik hier voor ’t eerst op de stoep stond. Boeiende klanten, straffe content en een team met een miljoen jaar schrijfervaring op de teller? Daar moest ik bij horen. En nu? Nu verblijd ook ik onze klanten met content die heerlijk helder en lekker logisch is. Mission accomplished.
Tweelingpapa van Pien en Willem. Pluspapa van een lieve puber die onbekend wenst te blijven. Al jaren verloofd met Anke. Ex-journalist. Bladenmaker, copywriter en conceptprovider. Schrijft zelden een zin tegen zijn zin. Woont in de Zuid-Antwerpse suburbs. Vult graag ongestoord Karels Crypto in na de zaterdagse pistoletjes. Wordt vrolijk van triestige muziek (The National, The Verve, Tindersticks). Is zot van het Comomeer en de enige echte Cécémel.
Au cours d’une longue carrière dans le monde de la communication d’entreprise, j’ai travaillé dans toutes sortes d’environnement - avec une équipe de 5 personnes lorsque je monte la SA Concept & Communication Business en 1987 à 25 journalistes lorsque je prends en 1994 la direction de la rédaction des Editions PMEKMO. Quand en 2009, com&co me contacte pour une mission de copywriting chez Belfius Banque & Assurances, je relève le challenge sans hésiter. 10 ans plus tard, j’y travaille encore!
Malgré mes efforts, je n’ai gagné aucun prix. Ma plus belle récompense est d’avoir eu la chance de travailler pour et avec des gens aussi formidables que talentueux. Je me suis pas mal amusé et compte bien continuer. Durant tout ce temps, partout où je suis allé, en vérité, je n’ai fait qu’une seule chose ou plutôt deux: écouter et convaincre.
Avec des résultats parfois excellents, en général bons. Ecrire est ce que je sais faire de mieux, et c’est certainement ce qui m’a donné le plus de joie et de satisfaction. La clé du succès? Trouver les mots justes et la formule parfaite pour faire passer le message, améliorer le taux de réponse, bref augmenter la vente de produits. C’est aussi simple que cela.
In de sportzomer van 2012 – een zomer waarin een Gentenaar* de Tour de France won en een EK voetbal zonder Rode Duivels nog de logica zelve was – liet ik mijn schrijfsels voor het eerst los op het grote publiek van op de Sporza-redactie. Een extra studie Frans-Spaans en een leerrijke ervaring in de marketingwereld later werd ik in de armen gesloten door de hechte com&co-equipe. In dit goed geoliede team gaat scoren als vanzelf dankzij de jarenlange ervaring van mijn ploegmaats.
* Bradley Wiggins – de winnaar van de Tour 2012 – werd (net als ik) geboren in Gent. Een wist-je-datje waarmee je op de volgende scoutsquiz misschien wel het verschil maakt. Graag gedaan!
Germanist, journalist, rationalist en aanmodderend wielertoerist. Maar ook: contentmarketing-purist en marcom strategist. Om kort te gaan: ik ben ervan overtuigd dat ook marketingboodschappen betekenisvol en relevant kunnen zijn, zonder aan impact in te boeten. Wat ik daarvoor in de strijd gooi? Een brede kennis van marketing en communicatie, creatief en strategisch denkwerk, een ongezonde voorliefde voor funnels en een ontembare interesse in vernieuwende media.
Van rockster tot contentmarketeer: het kan zomaar gebeuren. Bij com&co vond ik als ex-bassist een creatieve uitdaging zonder risico op gehoorschade. Sinds 2011 schud ik het ene na het andere contentpareltje uit mijn mouw. Mijn favoriete onderwerpen? Technologie, industrie, design, digitale marketing en – hoe kan het ook anders – de socio-culturele impact van Noorse black metal.
’t Moet juust zijn: een mantra waar ik naar leef. Wat dat ‘juust’ precies is, zoek ik maar al te graag samen met mijn klanten uit. Content moet immers niet alleen ‘tof’ zijn, maar ook relevant en strategisch inzetbaar voor wat ze willen bereiken. Door hen echt te leren kennen, zet ik dat relevantiepuntje netjes op de innoverende, inspirerende, intrigerende of innemende content die we samen creëren. En een dag geen puntjes op i’en gezet, is een dag niet geleefd.
Plezier haal ik uit geslaagde projecten, Mondrianeske taferelen op kantoor en een occasionele muggenziftsessie met collega’s. En uit schrijven, strategisch meedenken, en manillen met een glaasje Chardonnay, uiteraard.
Als bewegingswetenschapper en communicatiespecialist wacht ik niet graag op Godot.
Ik haal energie uit het actief monitoren van de grijze zone om ons heen - met name in communicatie. Dat maakt het voor mij mogelijk om de rode draad in trends te herkennen, met aandacht voor de spanning tussen technologie en natuur, digitaal en fysiek, old-school en modern.
Mensen laten jou niet meer bepalen welke parameters hen definiëren. Authenticiteit en een duidelijke visie gebaseerd op onderzoek zijn van het allergrootste belang om je doelgroep vast te pakken.
Love: honden, koken, platen mixen en sporten
Hate: reptielen, chocola en verkleinwoorden
Geboren als een echte netwerker, haal ik als accountmanager voldoening uit de meerwaarde die ik kan bieden aan mijn klanten en relaties. Mijn brede maatschappelijke interesse stil ik met een stevige portie nieuws elke ochtend. Als deze bezige bij in het weekend even wil ontspannen ga ik een toertje lopen of lekker vegetarisch eten.
In de zomer van 2013 ruilde ik Brussel in voor Gent en de files voor de fiets. Met ervaring in b2b-marketing en marktonderzoek op zak bijt ik me bij com&co als senior contentcreator vast in diepgaande exportverhalen, e-books, videotestimonials enzovoort. Of ik zet de pet van projectmanager om je magazine, jaarverslag of website in goede banen te leiden. Eén ding is zeker: bij com&co krijg je ongelooflijk veel kansen om bij te leren en nieuwe dingen uit te proberen. Ik ben dan ook blij dat ik collega’s kan helpen groeien in hun job met hun persoonlijk groeiplan. En mijn fiets? Die kan ik al lang niet meer missen. Meer nog: ik schafte me intussen een koersexemplaar aan om in het weekend mee rond te toeren.
Na jarenlange omzwervingen door Zuid-Europa en Latijns-Amerika vond ik uiteindelijk mijn roeping bij com&co. Een intellectueel uitdagende werkomgeving met groeikansen, voldoende ondersteuning en klanten uit de meest uiteenlopende sectoren. Maar bovenal: een plaats waar ik mijn passie voor taal mag uitleven! Als historicus en journalist bijt ik mij dan ook graag vast in moeilijke onderwerpen. Die vertalen naar vlot leesbare en begrijpelijke content – van short copy tot e-books – maakt mijn dag goed en uw merk opmerkelijk relevant.
Hello, Michiel hier! Geboren in het prachtige Bazel (nee, niet in Zwitserland, wel een pittoresk dorpje in het Waasland) en woonachtig in Gent. Na mijn studies Toegepaste Taalkunde ben ik er blijven plakken met mijn vriend en zette ik mijn carrière in als communicatiemedewerker. Wat bleek: ik wou me toch liever toespitsen op copywriting en zo geschiedde! Daarnaast heb ik in 2022 aan gezinsuitbreiding gedaan met onze dochter Misty, een rotverwende, geadopteerde kat zonder tanden. In mijn vrije tijd vind je me vaak tussen de planten of met breinaalden in de hand.
Van nature leergierig en altijd klaar om mee te denken, haal ik mijn energie uit het zoeken naar oplossingen die écht werken. Ik begon mijn carrière als businessanaliste en ontdekte daar al snel mijn sterkte: het verbinden van mensen. Na eventjes zoeken ben ik thuisgekomen in de wereld van communicatie, en nog specifieker die van com&co. Hier kan ik mijn liefde voor complexe processen en technische materie perfect combineren met strategie en menselijke connectie. Tof toch?
Ik was dat kind dat altijd verhalen verzon bij alles wat ik zag, vaak meer dromend dan oplettend in de klas. Vanuit mijn heimat in het Waasland bracht mijn nieuwsgierigheid me al snel naar de kunstschool in de grote stad. Daar ontdekte ik hoe ik ideeën en beelden samen kon laten spreken. Als freelancer proefde ik van verschillende creatieve keukens, van cultuur tot merkstrategie. Hier, bij com&co, maak ik van mijn favoriete bezigheid mijn beroep: verhalen tot leven brengen in woord en beeld, samen met mijn topcollega’s van de studio.
Video is mijn vak. Ik leerde ’t op de filmschool, en ben sindsdien met de sector mee geëvolueerd. Mij vind je gewoonlijk op kantoor, waar ik de scenario’s schrijf, of montages in elkaar boks. Af en toe trek ik er ook op uit om video te gaan draaien, en op de filmset draag ik dan ook het petje van regisseur. Na mijn uren duik ik, lees ik, reis ik, geniet ik van lekker eten en van goed gezelschap. Oh, en dik tegen mijn goesting ga ik ook wel eens fitnessen.
Na een literaire tussenstop in Parijs, ruilde ik in 2013 de Lichtstad in voor die van Artevelde en zette ik bij com&co mijn eerste stappen in de wereld van marketing en communicatie. Intussen staan er al heel wat stappen op de teller: je krijgt hier dan ook tal van kansen én uitdagingen om te blijven groeien en je eigen koers uit te stippelen. Als filoloog en taalkundige maak ik van droge feiten beklijvende verhalen en zet ik soms karige briefings om in overtuigende teksten. En zoals het een oud-student meertalige bedrijfscommunicatie betaamt, plaats ik in elke creatieve uitspatting de doelgroep en doelstellingen centraal.
Hoi! Ik ben Sarah, sinds 2016 trotse collega bij com&co. Mijn avontuur begon als office manager, maar tegenwoordig ben ik de producer van onze videocel. (Ja hoor, ik ben van alle markten thuis!) Als er een serie, film of muziekalbum trending is, ben ik erbij – fan zijn is bij mij een fulltime hobby. 🎬🎶
Je zal me vaak herkennen aan mijn big smile, want goedlachs zijn is mijn superkracht. En als ik niet aan het lachen ben? Dan ben ik waarschijnlijk iets héérlijks aan het eten, want deze foodie laat geen kans voorbijgaan om nieuwe smaken te ontdekken.
Ik ben ook mama van een geweldige zoon (eigenlijk is hij cooler dan ik, maar dat zeg ik niet hardop) én binnenkort word ik officieel Gentenaar. Hoe WIJS is dat?
Na een bijzonder boeiend vakbladenverleden vond ik in 2022 een nieuwe haven in mijn thuisstad Gent. Deze dilettant in bijna alles (sorry, sporthelden) bijt zich voortaan vast in een uiterst brede waaier aan klanten, steeds voortgestuwd door de pertinente feedback van uiterst aimabele collega’s. Van socialemediaposts tot volledige e-books over wat dan ook: geen project is mij te dol. En al houd ik dan van minder vaak voorkomende woorden: helderheid komt daarbij steeds op nummer één.
Hi, ik ben Stefanie! Mijn archeologiedroom moest ik opbergen wegens een chronisch gebrek aan geduld, maar niet getreurd. Als accountmanager bij com&co graaf ik elke dag kostbare projecten en employer branding-trajecten op. Het op één na beste gevoel ter wereld: wanneer het projectplaatje klopt van a tot z.
En wat mij energie geeft? Samen met mijn gezin en/of vrienden in een wereld van nieuwe dingen en ervaringen duiken. Of letterlijk gaan duiken – al durft dat door tijdsgebrek wel eens in het (ha!) water te vallen …
Soms kan het simpel zijn. Ik schrijf graag. En dan is com&co the way to go (hé, dat rijmt)! Met een aantal copywritingjaren op de teller ben ik hier toegekomen, en graag doe ik er nog wat schrijfkilometers bij. En dat voor een brede waaier aan klanten. De bonus? Onze werkplek in de schaduw van de drie torens. Dat kan ik als Gentenaar wel appreciëren. Mijn vrije tijd, die gaat vooral naar quality time met vrienden en naar sporten: minivoetbal, lopen en fietsen. Maar in de regen fietsen? Nee dank u, daar word ik kribbig van!
"Wanneer komt da op tv meneer?", is intussen mijn vaste aanspreektitel geworden. Het voorbije decennium vond je me terug achter de camera voor uiteenlopende producties, tot ik bij com&co de ideale speeltuin vond om me in uit te leven.
Spot je me liever in mijn natuurlijke habitat, dan zak je best af naar de Vlaamse Ardennen. Je vindt er mij tussen de velden ... weliswaar met mijn camera in de hand, hoe kan het ook anders.
Camera, geluid, ACTIE!