Mijn favoriete huistaak in de lagere school? Opstellen! De vliegende auto’s en robots die toen figureerden in mijn schrijfsels zijn er nog niet helemaal. Maar de connected cars en de softwarebots waar ik nu blogs en e-books over schrijf, komen aardig in de buurt. Ondertussen staan er meer dan 10.000 teksten op mijn teller. Copywriting is content marketing geworden, com&co is uit zijn voegen gebarsten en mijn zonen zitten – help – al aan de unief. De goesting om te schrijven blijft. Want Hugo Matthysen zong het al in de nineties: wie schrijft, die blijft (graag hangen in cafés).
Striptekenaar, dat wou ik worden toen ik lang geleden het Sint-Lucas binnen wandelde. Maar onderweg ontdekte ik mijn echte passie: grafische vormgeving en wat het voor bedrijven kon betekenen. Na ruim 15 jaar in het vak krijgt deze workaholic het nog steeds warm van campagnes en branding waar alles aan klopt. Daar wil ik bij com&co graag het verschil maken: de plaatjes bij de teksten, merken de juiste toon helpen vinden en campagne-ideeën bedenken die ook visueel indruk maken. Wat ik doe als ik niet werk? Strips voorlezen voor mijn 3 kinderen.
Na mijn studies belandde ik met amper ervaring maar met een berg motivatie bij com&co. Als Gentenaar is het een droom om om de hoek van de Sint-Baafskathedraal te werken, en de brede waaier aan klanten maakt van com&co een grafische speeltuin waar ik mij onmogelijk kan vervelen. Na de werkuren geniet ik van muziek (liefst live), bier (liefst blond) en sport (ik doe alles graag).
Als atypische juriste zwierf ik rond in de gure straten van Brussel tot com&co deze straatkat in huis nam. Maar let op: dit “copycatje” is er geentje om zonder handschoenen aan te pakken. Met messcherpe tong en snedige inzichten zet ik mijn klauwen in de meest uiteenlopende thema’s: van hondse wetswijzigingen tot creatieve kattebelletjes. Als voormalig woordvoerster spin ik woorden als garen en knaag ik zinnen tot purrfectie! Met een speelse bezieling bijt ik me vast in al jouw taalmuizenissen. Mijn weekendmenu: een gezonde portie leesvoer!
Hallo! Ik zal het kort houden, want in tegenstelling tot de meeste com&co’ers jongleer ik liever met kleuren en vormen in plaats van woorden. Samen met mijn Bart vorm ik Chocolate Jesus. Wij helpen com&co met het visualiseren en uitdenken van concepten. Je kan bij ons ook altijd komen aankloppen voor illustraties. Hopelijk komen we elkaar eens tegen!
Begin 2023 waaide ik met windkracht 7 vanuit Zeeland over naar Gent. In eerste instantie vanwege de liefde voor een Oost-Vlaming. Maar zeker ook voor de Belgische pintjes, vriendelijke mensen en natuurlijk het zuidelijke klimaat.
Als contentcreator bij com&co draait mijn QWERTY-toetsenbord overuren. Onleesbare teksten omtoveren tot scherpe/bloedstollende/originele/schitterende copy? Dat beschouw ik inmiddels als een hobby. Al gaat in het weekend de voetbal wel voor.
Toen mijn culinaire reishonger was gestild, vond ik in 2008 com&co om mijn tanden in te zetten. Via mijn projecten voor vaak internationaal actieve klanten blijf ik nieuwe werelden ontdekken en horizonten verleggen. Daarnaast is het bijzonder fijn samenwerken met mijn collega’s/vrienden, die ik – op enkele na – zelf heb mogen rekruteren. Die afwisseling is heerlijk en blijft smaken naar meer!
Opgegroeid in de thuishaven van het mooiste exportproduct ter wereld (de Kontichse Kontjes), maar mijn literaire stapjes (maat 38) zette ik o.a. in Oxford, Sydney, Chicago, Kopenhagen en Amsterdam – en nu in Gent, bij com&co! In het wild spot je me gegarandeerd in een musical-les, achter mijn piano, ondergedompeld in een boek of in het midden van een verwoede poging om (nog maar eens) een willekeurige taal bij te leren. Of boven/in/naast een doos Kontichse Kontjes, uiteraard. #nospon
Er zijn drie mogelijke reacties op een design: ja, neen en waw. Bij com&co streef ik altijd naar dat laatste, zowel bij het uitdenken van creatieve projecten als bij de uitwerking ervan. Als ervaren rot in het vak waak ik ook over de grafische planning. Wat mij – naast een drang naar perfectionisme – typeert? Mijn Gentse tongval, intensieve loopsessies en een passie voor pottenbakken.
Een job die je echt graag doet, die eeuwig uitdagend blijft, en waarin je samenwerkt met een bende gelijkgestemde zielen? Ik zocht en vond ze niet. Dus besliste ik ze zelf te creëren: com&co was geboren.
Sinds 1997 druk aan het bouwen aan een topteam dat mag werken voor topklanten. En elke dag op zoek naar de balans tussen ambitie en fun, werken en loslaten, perfectionisme en contentement.
Na zes jaar als only the lonely redactrice en copywriter lustig te tokkelen over allerhande onderwerpen – van cruises en robots, tot obesitas en industriële transportsystemen – schrijf ik nu steevast met leutig com&collegiaal gekeuvel op de achtergrond. Zalig vind ik dat. Je moet weten: ik was – en ben dat nog steeds – een echte com&co-fangirl toen ik hier voor ’t eerst op de stoep stond. Boeiende klanten, straffe content en een team met een miljoen jaar schrijfervaring op de teller? Daar moest ik bij horen. En nu? Nu verblijd ook ik onze klanten met content die heerlijk helder en lekker logisch is. Mission accomplished.
Au cours d’une longue carrière dans le monde de la communication d’entreprise, j’ai travaillé dans toutes sortes d’environnement - avec une équipe de 5 personnes lorsque je monte la SA Concept & Communication Business en 1987 à 25 journalistes lorsque je prends en 1994 la direction de la rédaction des Editions PMEKMO. Quand en 2009, com&co me contacte pour une mission de copywriting chez Belfius Banque & Assurances, je relève le challenge sans hésiter. 10 ans plus tard, j’y travaille encore!
Malgré mes efforts, je n’ai gagné aucun prix. Ma plus belle récompense est d’avoir eu la chance de travailler pour et avec des gens aussi formidables que talentueux. Je me suis pas mal amusé et compte bien continuer. Durant tout ce temps, partout où je suis allé, en vérité, je n’ai fait qu’une seule chose ou plutôt deux: écouter et convaincre.
Avec des résultats parfois excellents, en général bons. Ecrire est ce que je sais faire de mieux, et c’est certainement ce qui m’a donné le plus de joie et de satisfaction. La clé du succès? Trouver les mots justes et la formule parfaite pour faire passer le message, améliorer le taux de réponse, bref augmenter la vente de produits. C’est aussi simple que cela.
Hallo! Ik ben Jelle. Ik denk in beelden (allerhande ;-)), niet in tekst. En geriefke voor alle tekstgoochelaars bij com&co en dus de ideale ‘tan’ to your ‘dem’ of ‘ying’ to your ‘yang’.
Geen tafelspringer, wel gevat en gebald.
In de sportzomer van 2012 – een zomer waarin een Gentenaar* de Tour de France won en een EK voetbal zonder Rode Duivels nog de logica zelve was – liet ik mijn schrijfsels voor het eerst los op het grote publiek van op de Sporza-redactie. Een extra studie Frans-Spaans en een leerrijke ervaring in de marketingwereld later werd ik in de armen gesloten door de hechte com&co-equipe. In dit goed geoliede team gaat scoren als vanzelf dankzij de jarenlange ervaring van mijn ploegmaats.
* Bradley Wiggins – de winnaar van de Tour 2012 – werd (net als ik) geboren in Gent. Een wist-je-datje waarmee je op de volgende scoutsquiz misschien wel het verschil maakt. Graag gedaan!
Germanist, journalist, rationalist en aanmodderend wielertoerist. Maar ook: contentmarketing-purist en marcom strategist. Om kort te gaan: ik ben ervan overtuigd dat ook marketingboodschappen betekenisvol en relevant kunnen zijn, zonder aan impact in te boeten. Wat ik daarvoor in de strijd gooi? Een brede kennis van marketing en communicatie, creatief en strategisch denkwerk, een ongezonde voorliefde voor funnels en een ontembare interesse in vernieuwende media.
Van rockster tot contentmarketeer: het kan zomaar gebeuren. Bij com&co vond ik als ex-bassist een creatieve uitdaging zonder risico op gehoorschade. Sinds 2011 schud ik het ene na het andere contentpareltje uit mijn mouw. Mijn favoriete onderwerpen? Technologie, industrie, design, digitale marketing en – hoe kan het ook anders – de socio-culturele impact van Noorse black metal.
’t Moet juust zijn: een mantra waar ik naar leef. Wat dat ‘juust’ precies is, zoek ik maar al te graag samen met mijn klanten uit. Content moet immers niet alleen ‘tof’ zijn, maar ook relevant en strategisch inzetbaar voor wat ze willen bereiken. Door hen echt te leren kennen, zet ik dat relevantiepuntje netjes op de innoverende, inspirerende, intrigerende of innemende content die we samen creëren. En een dag geen puntjes op i’en gezet, is een dag niet geleefd.
Plezier haal ik uit geslaagde projecten, Mondrianeske taferelen op kantoor en een occasionele muggenziftsessie met collega’s. En uit schrijven, strategisch meedenken, en manillen met een glaasje Chardonnay, uiteraard.
Geboren als een echte netwerker, haal ik als accountmanager voldoening uit de meerwaarde die ik kan bieden aan mijn klanten en relaties. Mijn brede maatschappelijke interesse stil ik met een stevige portie nieuws elke ochtend. Als deze bezige bij in het weekend even wil ontspannen ga ik een toertje lopen of lekker vegetarisch eten.
In de zomer van 2013 ruilde ik Brussel in voor Gent en de files voor de fiets. Met ervaring in b2b-marketing en marktonderzoek op zak bijt ik me bij com&co als senior contentcreator vast in diepgaande exportverhalen, e-books, videotestimonials enzovoort. Of ik zet de pet van projectmanager om je magazine, jaarverslag of website in goede banen te leiden. Eén ding is zeker: bij com&co krijg je ongelooflijk veel kansen om bij te leren en nieuwe dingen uit te proberen. Ik ben dan ook blij dat ik collega’s kan helpen groeien in hun job met hun persoonlijk groeiplan. En mijn fiets? Die kan ik al lang niet meer missen. Meer nog: ik schafte me intussen een koersexemplaar aan om in het weekend mee rond te toeren.
Na jarenlange omzwervingen door Zuid-Europa en Latijns-Amerika vond ik uiteindelijk mijn roeping bij com&co. Een intellectueel uitdagende werkomgeving met groeikansen, voldoende ondersteuning en klanten uit de meest uiteenlopende sectoren. Maar bovenal: een plaats waar ik mijn passie voor taal mag uitleven! Als historicus en journalist bijt ik mij dan ook graag vast in moeilijke onderwerpen. Die vertalen naar vlot leesbare en begrijpelijke content – van short copy tot e-books – maakt mijn dag goed en uw merk opmerkelijk relevant.
De liefde voor sterke verhalen en mooie merken deed me in het najaar van 2020 – na omzwervingen langs hr-gigant SD Worx en tech scale-up Teamleader – terug belanden waar het werkende leven voor mij begon: bij het fijnste contentagency van ’t land. Met meer levens- en werkervaring in de rugzak bouw ik in hartje Gent opnieuw mee aan de missie om elk merk dat ons pad kruist buitengewoon relevant te maken.
Naast het werk heb ik te veel plannen en te weinig tijd. Ik verdeel die tijd tussen mijn vrouw Sofie en dochters Leni en Fenne, mijn vrienden en mijn familie. ’s Ochtends vroeg of ’s avonds laat kan je me spotten, joggend door de mooie velden van mijn hometown Drongen, op zoek naar dat ene wegeltje waar ik nooit eerder heb gelopen.
Ik ben Robin, een nieuwsgierige goestingdoener die houdt van netwerken, content produceren en mensen samenbrengen. Mijn carrière begon omgekeerd door eerst een boek te schrijven en dan een bedrijf te runnen. Toen werkte ik samen met com&co, en was er zodanig content van dat ik er ging gaan werken. Als je strategisch wilt sparren, brainstormen, of gelijkgestemden wilt ontmoeten, I’m your guy. See you soon!
Na een literaire tussenstop in Parijs, ruilde ik in 2013 de Lichtstad in voor die van Artevelde en zette ik bij com&co mijn eerste stappen in de wereld van marketing en communicatie. Intussen staan er al heel wat stappen op de teller: je krijgt hier dan ook tal van kansen én uitdagingen om te blijven groeien en je eigen koers uit te stippelen. Als filoloog en taalkundige maak ik van droge feiten beklijvende verhalen en zet ik soms karige briefings om in overtuigende teksten. En zoals het een oud-student meertalige bedrijfscommunicatie betaamt, plaats ik in elke creatieve uitspatting de doelgroep en doelstellingen centraal.
Na een bijzonder boeiend vakbladenverleden vond ik in 2022 een nieuwe haven in mijn thuisstad Gent. Deze dilettant in bijna alles (sorry, sporthelden) bijt zich voortaan vast in een uiterst brede waaier aan klanten, steeds voortgestuwd door de pertinente feedback van uiterst aimabele collega’s. Van socialemediaposts tot volledige e-books over wat dan ook: geen project is mij te dol. En al houd ik dan van minder vaak voorkomende woorden: helderheid komt daarbij steeds op nummer één.
"Wanneer komt da op tv meneer?", is intussen mijn vaste aanspreektitel geworden. Het voorbije decennium vond je me terug achter de camera voor uiteenlopende producties, tot ik bij com&co de ideale speeltuin vond om me in uit te leven.
Spot je me liever in mijn natuurlijke habitat, dan zak je best af naar de Vlaamse Ardennen. Je vindt er mij tussen de velden ... weliswaar met mijn camera in de hand, hoe kan het ook anders.
Camera, geluid, ACTIE!