B2b-marketing met 
content in het hart

In het competitieve b2b-landschap is ijzersterke content een concurrentieel voordeel: contentmarketing als dé manier om je als b2b-speler te onderscheiden. Van strategie tot marketingplan, van creatieve campagne tot contentprogramma, van idee tot uitvoering – wij maken jouw merk buitengewoon relevant.

meer weten? kom eens babbelen

B2b-marketing, what’s in a name? 

Beslissingsprocessen in b2b zijn complex en doorgaans lang. Binnen de buyer journey speelt content een cruciale rol. Ze inspireert of informeert. Overtuigt beslissingscomités of toont nieuwe invalshoeken. Ze converteert of entertaint. Ze engageert, triggert of biedt context. Content als kloppend hart van b2b-marketing. Met buitengewoon relevante content:

  • creëer je een sterk en consistent b2b-merk
  • bouw je aan een geïnteresseerd en geëngageerd publiek (demand creation)
  • gids je je bestaande publiek efficiënt doorheen de buyer journey (demand capturing)
  • steek je contentprogramma’s in elkaar met ROI op de lange termijn
  • ontwikkel je creatieve contentcampagnes met knappe resultaten op korte termijn

Contentmarketing in b2b, da’s onze biotoop. Binnen jouw context en op maat van jouw doelen werken we een doordachte contentmarketingstrategie uit, die we ook graag tot in de puntjes voor je uitvoeren.


Sterk merk

creëren met buitengewoon relevante content

Bouwen

aan een geïnteresseerd en geëngageerd publiek (demand creation)

Capteren en converteren

van bestaand publiek (demand capturing)

Contentprogramma’s

met een hoge ROI op lange termijn

Creatieve contentcampagnes

met ROI op korte termijn

Een doordacht marketingplan

op maat van jouw content en doelen.


Een b2b-merk moet buitengewoon relevant zijn

Elke b2b-speler heeft een buitengewoon relevant verhaal te vertellen. Wij leggen het bloot en zetten het scherp. Relevant als in: de juiste thema’s, de juiste kanalen, de juiste doelgroepen. Maar ook buitengewoon: creatief en met stopping power. Die combinatie zoeken én vinden, da’s waar we bij com&co elke dag ons bed voor uitkomen.

meer weten? kom eens babbelen

Straf voorbeeld van b2b-marketing

Van b2b-marketingstrategie tot helder marketingplan. Van creatieve contentcampagne tot always-on contentprogramma. Van idee tot uitvoering. Hier vind je een staaltje van ons kunnen.

Peter Van Wijnaerde Brand strategy director bij Teamleader
Agency Life, da’s eigenlijk onze liefdesbrief aan alle agencies. We behandelen alle facetten van hoe je een bureau moet runnen.

Het pad naar ijzersterke b2b-marketing in 5 stappen

Doeltreffende contentmarketing in b2b staat of valt met scherpe antwoorden op vijf schijnbaar eenvoudige – maar behoorlijk verraderlijke – vragen. Die vormen het framework waarbinnen we bij com&co marketingstrategieën en -campagnes bouwen.

  1. Wat is succes? – Samen bepalen we de definitie van succes. Is brand awareness het doel, willen we omzetgroei creëren, prospects iets bijbrengen, klantrelaties verbeteren of upsell genereren? Strategie is keuzes maken. En die maken we van bij de start.
  2. Wat is het strategisch kernverhaal? – The story is the strategy. We brengen alle verhalen die je organisatie over zichzelf vertelt – intern, maar ook extern – in kaart, zetten ze scherp in één uniek strategisch kernverhaal dat de basis wordt voor alle content die volgt. In deze fase analyseren we ook de concurrentie en maken we heldere keuzes over doelgroepen.
  3. Welke contentarchitectuur hanteren we? – Hoe valt het strategisch kernverhaal uiteen in duidelijke thema’s en topics? Waarover zal je als merk spreken en waarover net niet? In welke tone-of-voice? En via welke creatieve contentformats of campagnes? We scheppen orde in de chaos en brengen de contentstrategie tot leven.
  4. Wat is ons tactisch plan? – Welk nut heeft buitengewoon relevante content als niemand ze ziet? Daarom koppelen we doelstellingen en doelgroepen aan een doordachte kanaalstrategie, de juiste distributietactics en solide rapportering. Zo zorgen we ervoor dat elke marketingdeliverable bijdraagt aan een sterk resultaat.
  5. Naar excellente uitvoeringBad execution is where good strategies go to die. Hoe gaan we aan de slag om buitengewoon relevante content te creëren, hoe organiseren we ons rond een sterk marketingplan, hoe zetten we experimenten in de steigers? In deze fase stropen we de mouwen op. De lat ligt hoog. Want elke deliverable, campagne, ad of post die de deur uit gaat moet de best mogelijke zijn.

B2b-marketing verandert elke dag

Net als employer branding, interne en corporate communicatie, staat b2b-marketing nooit stil. Daarom is ons team gefocust op lifelong learning. Elke vrijdag steken we de koppen bij elkaar over die opvallende trend, dat nieuwe kanaal of die nieuwe best practice. En elke maand delen we onze kennis met onze b2b-marketing community: de b2b earlybirds.

dat wil ik zien

Hoog tijd voor sterke

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief