Masterclass: strategische keuzes voor een b2b-marketingplan in balans

‘Tis the season to be jolly. Niet dat van kalkoen, kroketten en foute truien – wel van de strategische marketingplannen voor 2025. En van de lastige keuzes, die je maar beter goed onderbouwt wil je je plan intern verkocht krijgen. Tijdens deze masterclass houden we de 5 belangrijkste dilemma’s in b2b-marketing tegen het licht. Met alle nieuwe insights kan je aan de slag om een strak en efficiënt plan te bouwen, met dito budget.

Interactieve sessie

Een openhartig debat, een vleugje theorie, zelf aan de slag gaan – verwacht een mix tussen denken en doen.

Sparren met peers

Leer van elkaar. Wissel ideeën en ervaringen uit met de andere bedreven b2b-marketeers rond de tafel.

Actiegerichte kennis

Ga naar huis met praktisch advies en theoretische onderbouwing voor je marketingplan.


De beste b2b-marketeers zijn circusartiesten

Je merk bouwen op de lange termijn, nieuwe – verre – markten aanboren, je aanbod zo verpakken dat het bij je prospects vlotjes de chain of command doorhuppelt, klanten binden met je content, persoonlijkheid en unieke ervaringen.

Ahh, hebben we niet de tofste job ter wereld?

Zeker, maar makkelijk is ie niet. Een hoop balletjes schreeuwen om constant in de lucht gehouden te worden: van brand building, leadgen-campagnes, always-on contentcreatie en -distributie en je funnel, over je budget, rapportering en samenwerking met sales tot een consistente branding in alles wat je doet.

Tegelijk duikt er telkens weer een balansoefening op:

  • je efforts focussen op de korte termijn (leads, nu) – of op de langere termijn
  • in het kielzog van je concurrentie dezelfde topics brengen – of je echt durven te onderscheiden
  • gaan voor pure meetbaarheid – of ook vertrouwen op de impact van de dark funnel
  • serieuze dingen vertellen voor serieuze DMU’s – of creatief en memorable uit de hoek komen

Circusartiesten dus. Die jongleren als de beste, balanceren op elk slap koord dat je hen toewerpt – en het liefst ’s ochtends bij ‘t ontbijt in hun glazen bol kijken naar wat de markt brengt.

Kiezen is niet verliezen

Q4 komt eraan – stilaan tijd dus om je marketingplannen te smeden voor 2025. En om je innerlijke circusartiest aan te spreken.

Het allerbelangrijkste: durf strakke keuzes te maken. Je tijd is beperkt, je energie, en al zeker je budget. Wijs dat alles dus liever toe aan wat echt belangrijk is – en wat je bedrijf vooruithelpt.

Met deze masterclass helpen we je met meer zelfvertrouwen en inzicht de juiste keuzes te maken. Voor een b2b-marketingplan voor 2025 met doelgerichte acties, efficiënte uitvoering en grip op je budget. Rijkelijk gestoffeerd met theoretische onderbouwing om het management mee op de kar te krijgen.

You in?

Wat gaan we doen?

Veel. Daarom trekken we er een dag voor uit.

  1. De 5 belangrijkste dilemma’s in b2b-marketing: echt of vals? Wat zeggen invloedrijke stemmen en andere bedrijven erover?

  2. Aan de slag: Hoe verwerk je die inzichten in je marketingplan? Wat neem je mee uit praktijkvoorbeelden?

  3. Jouw uitdagingen of dilemma’s? Let’s discuss. De input van onze deelnemers vormt het debat. Waar worstel je mee? Hoe pakt de rest het aan?

Praktisch

  • Wat: interactieve masterclass voor b2b-marketeers, CMO’s, VP’s, marketingmanagers …
  • Wanneer: vrijdag 25 oktober 2024 van 9u30 tot 17u
  • Waar: bij com&co, Lange Kruisstraat 31 in Gent
  • Aantal deelnemers: max. 12
  • Kostprijs: € 690 excl. btw voor de dagopleiding, lekker ontbijt, lichte lunch, vieruurtje + enkele weken na afloop een individueel reflectiemoment.

Wel geïnteresseerd, maar past deze dag niet – of is Gent niet zo handig? Stuur ons een bericht. Dan houden we je op de hoogte van de volgende masterclass bij jou in de buurt.

Schrijf je in voor de Masterclass: marketingplan in balans

Claim je plek voor de masterclass op vrijdag 25 oktober in Gent. Je krijgt snel een mailtje met meer info en de betalingsgegevens.

Breng je iemand mee – en profiteer je van 40% korting? *