Een openhartig debat, een vleugje theorie, zelf aan de slag gaan – verwacht een mix tussen denken en doen.
Leer van elkaar. Wissel ideeën en ervaringen uit met de andere bedreven b2b-marketeers rond de tafel.
Ga naar huis met praktisch advies en theoretische onderbouwing voor je marketingplan.
De beste b2b-marketeers zijn circusartiesten
Je merk bouwen op de lange termijn, nieuwe – verre – markten aanboren, je aanbod zo verpakken dat het bij je prospects vlotjes de chain of command doorhuppelt, klanten binden met je content, persoonlijkheid en unieke ervaringen.
Ahh, hebben we niet de tofste job ter wereld?
Zeker, maar makkelijk is ie niet. Een hoop balletjes schreeuwen om constant in de lucht gehouden te worden: van brand building, leadgen-campagnes, always-on contentcreatie en -distributie en je funnel, over je budget, rapportering en samenwerking met sales tot een consistente branding in alles wat je doet.
Tegelijk duikt er telkens weer een balansoefening op:
- je efforts focussen op de korte termijn (leads, nu) – of op de langere termijn
- in het kielzog van je concurrentie dezelfde topics brengen – of je echt durven te onderscheiden
- gaan voor pure meetbaarheid – of ook vertrouwen op de impact van de dark funnel
- serieuze dingen vertellen voor serieuze DMU’s – of creatief en memorable uit de hoek komen
- …
Circusartiesten dus. Die jongleren als de beste, balanceren op elk slap koord dat je hen toewerpt – en het liefst ’s ochtends bij ‘t ontbijt in hun glazen bol kijken naar wat de markt brengt.
Kiezen is niet verliezen
Het allerbelangrijkste voor je b2b-marketingplan: durf strakke keuzes te maken. Je tijd is beperkt, je energie, en al zeker je budget. Wijs dat alles dus liever toe aan wat echt belangrijk is – en wat je bedrijf vooruithelpt.
Met deze masterclass helpen we je met meer zelfvertrouwen en inzicht de juiste keuzes te maken. Voor een b2b-marketingplan met doelgerichte acties, efficiënte uitvoering en grip op je budget. Rijkelijk gestoffeerd met theoretische onderbouwing om het management mee op de kar te krijgen.
De volgende masterclass b2b-marketingplanning
Op dit moment hebben we nog geen nieuwe editie gepland van deze masterclass.
→ Wil je op de hoogte blijven van nieuwe data? Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief.
→ Wil je deze masterclass organiseren voor je team? Met plezier. Geef ons een seintje.
Meer uit de com&co academy
Training voor teams:
Intern ambassadeurschap: een megafoon op je content
Inspireer collega’s én management om je verhalen mee te verspreiden, en intussen hun eigen netwerk en thought leadership uit te bouwen.
Masterclass 15 mei 2025:
Veranker employer branding intern
Het juiste talent aantrekken én behouden? Alleen met een ijzersterk werkgeversverhaal dat intern leeft, scoor je ook op de lange termijn resultaat.
Masterclass 12 juni 2025:
Reputatie en corporate communicatie
Zwijgen over brandende thema's, da's geen optie meer. Geef je merk proactief een stem én een smoel – en stuur je reputatie veilig door turbulente tijden.
Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen in de com&co academy?
Schrijf je in op committed to content, onze maandelijke nieuwsbrief.