Services

Connecting care: uitgedokterde contentstrategie voor medische softwarespecialist Corilus

Klant

Met meer dan 45.000 gebruikers verspreid over 12 landen is het Belgische Corilus de onbetwiste marktleider in medische software.

Uitdaging

Kan Corilus bij zorgprofessionals naamsbekendheid én leads genereren via contentmarketing?

Aanpak

Met een zorgvuldig uitgewerkte content- en distributiestrategie dekt Corilus vandaag alle fases van de funnel af.

Corilus is vandaag de enige partij die erin slaagt om in het versnipperde Belgische zorglandschap zorgprofessionals, patiënten en andere belanghebbenden in één digitale en veilige ervaring met elkaar te verbinden. In dat succesverhaal van ‘Connecting Care’ speelt content een cruciale rol.

Contentstrategie

Sharing is caring

In 2017 maken we kennis met het marketingteam van Corilus. Samen dokteren we een communicatiestrategie uit die vertrekt vanuit een stevige always-on contentlaag. De inspiratie voor onze content halen we – tot op vandaag – uit informele bijeenkomsten, testgroepen en product boards met Belgische zorgprofessionals en interne experts.

Die noden en inzichten vertalen we naar contenttopics voor elke fase van de funnel. Prospects worden binnengetrokken via blogposts, testimonials en creatieve (ad)campagnes. Leads worden gegenereerd met e-books, startersgidsen en webinars. Die MQL’s worden vervolgens genurtured door een digitaal marketingteam met scans en FAQ-content.

Frederik De Schrijver inbound & content marketeer bij Corilus
Met een zorgvuldig uitgewerkte touchpoint- en distributiestrategie coveren we elke fase van de funnel.
Volop digitaal

Meerwaarde door de hele funnel

In 2020 bevinden we ons in volle pandemie en is het alle hens aan dek bij Corilus. Enerzijds smeekt het doelpubliek – de Belgische zorgsector – om informatie en operationele steun, anderzijds kan het salesteam de baan niet op.

Een volle focus op digitale marketing en sales - in de jaren voordien al dichter bij elkaar gebracht - dringt zich op. En wat blijkt? Met de implementatie van HubSpot en lead scoring krijgt Corilus voor het eerst een volledig zicht op het indrukwekkende rendement van zijn always-on contentlaag.

Het signaal om vol te houden. Naast de consistente always on-creatie zetten we in op kortstondige aandachtspieken met creatieve campagnes. Door die in te bedden in de bredere contentlaag versterken lange en korte termijn elkaar maximaal.

Concrete voorbeelden zijn de ‘Terug naar start’-videocampagne – content specifiek voor opstartende huisartsen, maar ook de digitale advertentiecampagne om patiënten vertrouwd te maken met het door Corilus ontwikkelde gezondheidsportaal Helena.

Wolf Goderis creative lead bij com&co
Naast consistente contentcreatie zetten we in op creatieve campagnes: zo versterken lange en korte termijn elkaar maximaal.
Resultaten

Content met het rendement

In 2022 plukt Corilus de vruchten van zijn langetermijnaanpak en noteert het de sterkste digitale salescijfers in 5 jaar tijd. Een derde van de sales wordt vandaag met content gegenereerd. Kers op de taart is dat Helena, gelanceerd in 2019, in datzelfde jaar de kaap van 1 miljoen gebruikers in België bereikt.


7.715

unieke blogbezoekers

5.293

e-book downloads

5.523

leads

403

nieuwe klanten sinds 2021

30,4%

sales via digitale marketing

+1 miljoen

geregistreerde patiënten op Helena


Maar dat zijn louter de cijfers. De grootste verwezenlijking van Corilus is misschien wel dat het marketingteam erin geslaagd is om van contentmarketing een bedrijfsbrede mindset te maken, die vandaag door iedereen gedragen wordt – van C-level, over product management tot en met customer support.

Dieter Roman marketing manager bij Corilus
Onze langetermijnaanpak werpt zijn vruchten af: in 2022 noteerden we de sterkste digitale salescijfers in 5 jaar tijd.
Een strategie ontwikkelen met content in