Brede ondersteuning voor de rijzende ster in telecominfrastructuur en slimme energie

  • Strategie
  • Creatie
  • Evaluatie
  • Analyse & onderzoek

Hou het stil, maar België is het kneusje van de klas qua connectiviteit en infrastructuur. Daar wil telecom infra-groep Circet gelukkig iets aan doen. Het bedrijf groeide de jongste jaren uit tot wereldwijde marktleider in telecominfrastructuurdiensten en landde na een reeks overnames ook in de Benelux. Om merk en missie in de Lage Landen op de kaart te zetten, rekent Circet op com&co.

Klant

Circet Benelux, onderdeel van de belangrijkste leverancier van telecominfrastructuurdiensten wereldwijd, ontstaan na overnames in 2020.

Uitdaging

Een zo goed als onbekend merk snel en helder voor het voetlicht plaatsen bij telecomklanten, werkzoekenden én onderaannemers in de Benelux.

Aanpak

com&co vertaalde de positionering van Circet door naar een scherp strategisch kernverhaal en brengt het nu creatief tot leven voor uiteenlopende doelgroepen.

Startpunt: een verhaal over vitale infrastructuur

Om Circet doeltreffend in de Benelux op de kaart te zetten, moesten we eerst achterhalen wie het bedrijf precies wilde bereiken en vooral: wat het te vertellen had. Heel wat, zo bleek. De voorbije twee jaar hebben we met z’n allen massaal bandbreedte verbruikt. Zoom-meetings, online lessen en de occasionele binge marathon hebben van connectiviteit een basisbehoefte gemaakt. Niet alleen in de huiskamer: ook bedrijven sloegen in ijltempo aan het digitaliseren.

Gevolg? De vraag naar connectiviteit gaat door het dak en de infrastructuur die daarvoor nodig is, wordt complexer en kritischer dan ooit. Dat Circet bouwt aan de vitale infrastructuur van morgen vonden wij best wel een meeslepend verhaal. We goten het in een strategic narrative en stemden het af op zowel marketing- als employer branding-doelstellingen. Daarna volgde ook de doorvertaling naar een interne communicatiestrategie. Zo werd de interne nieuwsbrief aangescherpt en opgefrist met creatieve contentformats.

David Neys Director Sales & Marketing Circet Benelux

Met com&co hebben we een partner aan boord gehaald die ons ondersteunt in het bedenken en uitrollen van marketingcampagnes, maar die ook strategisch meedenkt. Bovendien hebben ze een diepgaande affiniteit met het belang en de complexiteit van technologietrends die wereldwijd spelen. Daarom is com&co een belangrijke schakel in het mee definiëren en uitvoeren van onze marketingstrategie.

Next up: topcontent in al zijn vormen

Na een doelgroepenanalyse namen we het tactische plaatje onder handen met een kanaal- en touchpointstrategie. Maar het contentplan kwam pas echt tot leven met een waaier aan uitgekiende content. Een greep uit het opgeleverde werk:

Wervende campagneconcepten en copy voor de corporate- en rekruteringswebsite in de Benelux, fotografie voor employer branding, een interview met Benelux-CEO Bavo De Cock in De Tijd, een wervingscampagne gericht op onderaannemers, klant- en medewerkertestimonials, creatieve gadgets voor een onboardingkit of een gloednieuwe corporate presentatie: het dedicated com&co-team doet allemaal in nauwe samenwerking met Circet.

The (first) results are in

Circet Benelux mag dan wel de snelst groeiende speler in telecominfrastructuur en slimme energie zijn, het heeft uiteraard gemotiveerde mensen nodig om die groei te bestendigen. Vooral aan ervaren onderaannemers was de nood hoog. Na de lancering van een campagne naar onderaannemers meldden meer dan 500 potentiële onderaannemers zich aan via de Circet-website. Een huzarenstukje dat we samen met Circet hopen te herhalen in een grootschalige campagne naar uiteenlopende profielen.

Pieter Van Leuven senior content creator

De teams van com&co en Circet werken heel nauw samen. Zo bouwen we aan straffe content die Circet Benelux op de kaart zet. De concrete impact van die content vanop de eerste rij kunnen meemaken, is de kers op de taart.

Ook voor zo’n traject tekenen?

We denken graag vrijblijvend met je mee.