Services

Meer dan een makelaar: daarom kiest CEA BELGIUM ook voor content

Klant

CEA BELGIUM gidst architecten, studiebureaus en projectontwikkelaars door het complexe gebeuren van bouwverzekeringen met advies op maat.

Uitdaging

Meer aandacht genereren voor enerzijds hun merk en anderzijds hun exclusieve verzekeringsproduct de Wet Breyne.

Aanpak

Na de vernieuwing van de positionering, visuele identiteit en website, creëerden we ook CEA BELGIUM’s eerste blogcontent en videoformat ‘Headspace’.

Anders dan zijn concurrenten verstrekt verzekeringsmakelaar CEA BELGIUM onafhankelijk advies, op een persoonlijke manier. De kunst was om die unieke positionering in een strategisch kernverhaal en behapbare content om te zetten.

Contentarchitectuur

Bouwen aan een kernverhaal

We trapten ons traject af met een verkennende intake met CEA BELGIUM’s CEO en marketing manager, om zo een helder beeld te krijgen van hun doelstellingen, doelgroepen, merk- en marketingambities. Daarop volgde een strategische workshop met het voltallige team.

In die sessie gaven we vorm aan een strategisch kernverhaal - ‘Meer dan een makelaar’ - en contentarchitectuur, of kortweg de thema’s en topics die ze als autoriteit in de sector willen claimen. Samen bepaalden we wat het aanbod van CEA BELGIUM zo exceptioneel en relevant maakt, en hoe ze dat het best communiceren.

Als marketeer geloof ik sterk in content om je als thought leader te profileren. Om tot een verhaal te komen dat ook werkt op de lange termijn klop ik aan bij com&co.
Véronique Cheyns marketing manager CEA BELGIUM
Contentcreatie

Een blik in de bovenkamer

Website- en blogcontent

Met ‘Meer dan een makelaar’ als leidend principe ging ons creatieteam aan de slag. Interviews met de experten van CEA BELGIUM vormden de basis van een nieuwe homepagina, doelgroeppagina’s en productpagina’s. Daarnaast legden we de eerste hand aan de blog. Een opvallende strategische keuze van CEA BELGIUM: de partij kiest als een van de weinige in de sector bewust voor het creëren van online content om vragen te beantwoorden.

De SEO-geoptimaliseerde blogcontent geeft (potentiële klanten) inzicht in niche-onderwerpen, de blogs over de Wet Breyne promoten het verzekeringsproduct en de content maakt CEA BELGIUM beter zichtbaar in zoekmachines.

CEA Blog


Videoreeks ‘Headspace’

Het strategisch kernverhaal vertaalden we ook door naar een nieuw videoformat ‘Headspace’. In die reeks geven we een unieke kijk in de ‘bovenkamer’ van experten uit de bouwsector. We polsen naar hun karaktereigenschappen, visie, inspiratiebronnen en grootste uitdagingen voor de sector. Door telkens voor een karaktervol gebouw, close-ups en zwart-wit fotografie te kiezen, krijgt ook de vorm een persoonlijk aspect.

In de video’s komen inspiratie en conversie samen: we kruipen in de headspace van de doelgroep, maar hinten ook naar hoe CEA BELGIUM headspace creëert voor klanten.
Wolf Goderis creative lead bij com&co
Ook jouw content van