Zo bouwt Cevora aan een leergierig publiek

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie
  • Evaluatie
  • Video
  • Campagne

Cevora is de opleidingspartner van meer dan 60.000 bedrijven en een half miljoen werknemers in België. De organisatie biedt trainingen aan in thema’s als boekhouden, talen en hr. Maar meer dan enkel opleidingen promoten, wil Cevora mensen nieuwsgierig maken. Want wie met een open blik in de wereld staat, groeit als vanzelf - én is klaar voor de toekomst.

Een stevige ambitie: daar houden we wel van. Met een solide contentstrategie en doordachte distributie helpen we Cevora sinds 3 jaar om een leergierig publiek op te bouwen. Met succes: we wonnen de award voor Best Content Marketing Program B2B op de Best Of Content Awards 2022.

Klant

Cevora - de grootste opleidingsaanbieder van België - helpt meer dan 60.000 bedrijven en 500.000 werknemers om te leren en groeien.

Uitdaging

Werknemers, werkgevers en werkzoekenden stimuleren om nieuwsgierig in het leven te staan, en eeuwig te blijven leren.

Aanpak

Met een solide contentstrategie en doordachte distributie bereiken we steeds meer mensen en bouwen we aan een trouw publiek van nieuwsgierige Belgen.

Contentmarketing volgens het boekje

Het contentprogramma van Cevora is er een volgens het boekje. We luisteren naar wat onze verschillende doelgroepen nodig hebben, en delen hen in content archetypes in. Van daaruit bouwen we een strategie. Met een helder narratief - gestoeld op nieuwsgierigheid als leidmotief - en een duidelijke keuze voor een handvol relevante thema’s. Zo brengen we content over de veranderende arbeidsmarkt, werkgeluk, het bouwen van een leercultuur en manieren om te groeien in je loopbaan.

Die verspreiden we volgens een consistent distributieplan. Zo zit er altijd een vleugje Cevora in de wereld van ons publiek. Een social media caroussel over hoe je kan leren van collega’s, een interview in een hr-magazine over toekomstgerichte skills of een krantenartikel over de leerbereidheid van Belgen: Cevora is omnipresent bij werkgevers, werknemers en werkzoekenden.

Met die doorgedreven langetermijnstrategie versterken we de positie van Cevora als thought leader voor al wat met leren op de werkvloer te maken heeft. Tegelijk bouwen we met onze nieuwsbrief ‘Stay curious’ aan een trouw publiek van nieuwsgierige Belgen.

Hanne Janssens Content marketeer bij Cevora

De meerwaarde van com&co is dat ze steeds vooruitkijken: wat werkt vandaag? Wat doen we morgen beter? Het is die groeimindset die we als Cevora ook zelf uitdragen, en die ervoor zorgt dat onze content gesmaakt wordt.

Buitengewoon relevant

Om op te vallen in de veelheid aan content over leren, ontwikkelden we voor Cevora 5 creatieve formats. De onderliggende boodschap doorheen die formats? Jep: curieus zijn is dé sleutel om te leren en groeien.

  1. Mijn curieus carrièrepad: fotoreportages die illustreren hoe nieuwsgierigheid - en niet zozeer je diploma of ervaring - bepalend is voor je loopbaan.
  2. Crash Course: spelprogramma waarin docenten een voorproefje geven van populaire opleidingen.
  3. The curious case: interviews met hr-verantwoordelijken en zaakvoerders van kmo’s over hoe zij een leercultuur uitbouwen.
  4. Cijfer zoekt context: duiding bij markante cijfers uit recente studies - om ons publiek te helpen met die inzichten aan de slag te gaan.
  5. En route: videoreeks over de persoonlijke ondersteuning die Cevora biedt aan werkzoekenden.

In de brede waaier aan content zit voor ieder wat wils. Voor werknemers, werkgevers en werkzoekenden. Voor visuele denkers, lezers en videofanaten. Voor wie al helemaal klaar is om volop te leren - en voor wie daarin nog de eerste stappen moet zetten.

Always-on meets campagnes

Bovenop een consistente flow van always-on content, leggen we regelmatig campagnes. Gericht op specifieke doelgroepen, rond specifieke topics. Op die manier combineren we langetermijndoelstellingen - thought leadership en audience building - met kortetermijntargets zoals lead generation.

Zo verstevigden we in 2021 met Wendbaar voor morgen Cevora’s rol als gids in de complexe arbeidsmarkt. Een succesverhaal - althans als we de Best Of Content Awards moeten geloven.

En in 2022 lanceerden we De Groeispurt: een campagne waarmee we kmo’s in enkele eenvoudige stappen helpen om met leren aan de slag te gaan.

Resultaten

De resultaten liegen er niet om. Sinds de start van ons contentprogramma 3 jaar geleden:

  • ging het blogverkeer maal 7
  • groeide onze social media community met 40%
  • bouwden we een publiek van meer dan 2.500 subscribers op onze maandelijkse nieuwsbrief Stay curious

De impact van content op het thought leadership van Cevora laat zich duidelijk voelen in gesprekken met partners, sectorfederaties, leads en klanten. Allemaal wijzen ze steeds vaker naar Cevora als bron van informatie - en referentie voor al wat met leren op het werk te maken heeft.

En na drie jaar fijn samenwerken volgde nog een mooie kroon op het werk. De contentstrategie van Cevora haalde de award voor Best Content Marketing Program B2B binnen op de Best Of Content Awards 2022.

Als je ‘t ons vraagt, is er nooit genoeg nieuwsgierigheid in de wereld. Dus we blijven optimaliseren, creatieve content creëren en mooie plannen smeden. Benieuwd naar wat daar uit komt!

Ook ambitieuze contentplannen? We zijn curieus.

We denken graag vrijblijvend met je mee.