Van zonsopgang tot zonsondergang, dat is hoe lang Manutti-klanten kunnen genieten van hun exclusieve buitenmeubelen. Zoveel tijd hebben wij meestal niet nodig om de nieuwe identiteit van het designmerk op sociale media in de schijnwerpers te plaatsen. De sleutel tot de piekende volgersaantallen: vijf unieke, terugkerende formats.
Met het symbool van de zon als hoogtepunt van luxueus buitenleven, zet Manutti letterlijk het puntje op de i in z’n branding. Eenvoudig en herkenbaar, in lijn met de internationale ambities. Onze missie? Die nieuwe merkidentiteit wereldkundig maken via sociale media, voornamelijk Instagram.
Bij een luxemerk als Manutti draait het allemaal om beleving, ofwel het bieden van een ultieme ‘sensory experience’. Om die sfeer te creëren, is er natuurlijk meer nodig dan verbluffende foto’s op een Instagram-wall. Beelden alleen maken nog geen merk.
Daarom verplaatsten we ons eerst in de schoenen van Manutti-klanten: waar zijn designaficionado’s precies naar op zoek? In een strategische workshop identificeerden we contentdomeinen, -thema’s en topics. Die vertaalden we naar vijf social formats.
Onze formats, een combinatie van schitterende copy en wow-beelden, zorgen voor herkenbaarheid bij onze volgers en spreken nieuwe geïnteresseerden aan. Zo gingen we in sneltempo naar de kaap van 10.000 volgers op Instagram.
Elke maand even schaamteloos wegdromen in de luxe leefwereld van the rich and famous, om creatief uit de hoek te komen met nieuwe ideeën en verrassende copy. Niet alleen een fijne afwisseling, maar ook de guilty pleasure van elke creator met een passie voor de schrijversstiel.