Zo plaatsen we met 5 social formats Manutti's nieuwe merkidentiteit wereldwijd voor het voetlicht

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie

Van zonsopgang tot zonsondergang, dat is hoe lang Manutti-klanten kunnen genieten van hun exclusieve buitenmeubelen. Zoveel tijd hebben wij meestal niet nodig om de nieuwe identiteit van het designmerk op sociale media in de schijnwerpers te plaatsen. De sleutel tot de piekende volgersaantallen: vijf unieke, terugkerende formats.

Het zonnetje in huis

Met het symbool van de zon als hoogtepunt van luxueus buitenleven, zet Manutti letterlijk het puntje op de i in z’n branding. Eenvoudig en herkenbaar, in lijn met de internationale ambities. Onze missie? Die nieuwe merkidentiteit wereldkundig maken via sociale media, voornamelijk Instagram.

Een buitengewone ervaring

Bij een luxemerk als Manutti draait het allemaal om beleving, ofwel het bieden van een ultieme ‘sensory experience’. Om die sfeer te creëren, is er natuurlijk meer nodig dan verbluffende foto’s op een Instagram-wall. Beelden alleen maken nog geen merk.

Daarom verplaatsten we ons eerst in de schoenen van Manutti-klanten: waar zijn designaficionado’s precies naar op zoek? In een strategische workshop identificeerden we contentdomeinen, -thema’s en topics. Die vertaalden we naar vijf social formats.

  • Manutti moods: tweewekelijkse reeks die de vier sfeerlijnen van Manutti belicht: Tender Earth, Crisp Water, Tropical Concrete en Salty Dunes. We zoomen in op één mood, in drie afzonderlijke Instagram-posts. Het resultaat is een stijlvol drieluik dat visueel rust brengt op de pagina.
  • From Sunrise to Sunset: format gestoeld op de brand story van Manutti. Elke maand delen we een sfeervolle foto van een buitenmoment onder de zon, vergezeld van een inspirerende quote uit de literatuur.
  • #MyManuttiMoments: lifestylereeks die inspeelt op de ‘art of living’: samen buiten genieten, reizen, design, verfijnd eten en drinken … Op zondag delen we een exclusief recept, verrassende wijntip of geven we stijladvies.

Bram Vankeirsbilck Digital Marketeer bij Manutti

Onze formats, een combinatie van schitterende copy en wow-beelden, zorgen voor herkenbaarheid bij onze volgers en spreken nieuwe geïnteresseerden aan. Zo gingen we in sneltempo naar de kaap van 10.000 volgers op Instagram.
  • From Design to Product: een set van foto’s en copy toont het designproces en de inspiratiebronnen van het Manutti-buitenmeubilair, van schets tot eindproduct.
  • Manutti Materials: close-ups van de Manutti-stoffen en -materialen illustreren de kwaliteit van de producten. De copy vertelt het verhaal over de oorsprong van de materialen en het vakmanschap in ontwerp en productie.

Caroline De Geest contentcreator bij com&co

Elke maand even schaamteloos wegdromen in de luxe leefwereld van the rich and famous, om creatief uit de hoek te komen met nieuwe ideeën en verrassende copy. Niet alleen een fijne afwisseling, maar ook de guilty pleasure van elke creator met een passie voor de schrijversstiel.

Kunnen jouw social media kanalen ook een snuifje peper en zout gebruiken?

Prikkel ons met je verhaal en ambities en wij denken graag met je mee.