Agoria, de Belgische sectorale werkgeversorganisatie voor technologiebedrijven die samen 321.000 werknemers vertegenwoordigen.
De aanbevelingen en prioriteiten van de technologische industrie in aanloop naar de verkiezingen van 2024 onder de aandacht brengen bij politiek, bedrijfswereld en opiniemakers.
Een visueel buitengewoon en inhoudelijk glashelder memorandum – in print én digitaal – gekoppeld aan een slim distributieplan.
‘De beste manier om de toekomst te voorspellen, is ze zelf creëren.’ Met de optimistische woorden van Abraham Lincoln zet Agoria de toon voor haar memorandum in aanloop naar de Europese, federale en regionale verkiezingen van 2024. Om de aanbevelingen en beleidsvoorstellen van de technologische industrie maximaal uit de verf te laten komen bij beleidsmakers en bedrijven, rekende de grootste sectorfederatie van het land op com&co.
Roadmap voor duurzame welvaart
Met haar memorandum roept Agoria beleidsmakers van alle bestuursniveaus op om de platgetreden paden te verlaten. Om het hoofd te bieden aan grote uitdagingen op het vlak van industrieel beleid, groene transitie en digitalisering zijn doortastende maatregelen immers cruciaal. De inzet: duurzame welvaart. De technologiefederatie bracht aanbevelingen binnen 12 domeinen en op 5 beleidsniveaus samen in een heldere roadmap. Concreet, gedetailleerd én steeds positief. Want al liggen er obstakels op de weg, en route naar morgen ziet Agoria vooral veel kansen.
Buitengewoon relevant memorandum
In tijden van toenemende verkiezingskoorts is Agoria lang niet de enige belangenorganisatie die met haar aanbevelingen en beleidsvoorstellen aanklopt bij de politieke kabinetten. De opdracht voor com&co was dan ook: maak een memorandum dat er inhoudelijk, conceptueel en visueel uitspringt.
Buitengewone relevantie? Dat moet je ons geen twee keer vragen. In een tijdsspanne van amper 15 weken werkte een geolied com&co-team de bouwstenen van het memorandum En Route! uit:
- Een inhoudelijk en visueel concept dat de optimistische toekomstvisie van Agoria op een onderscheidende manier samenbalt.
- Een gedrukt memorandum (Nederlands en Frans) voor elk van de 5 beleidsdomeinen en een executive summary.
- Een overzichtelijke onlineversie (Nederlands en Frans) op www.enroute2024.be.
Een distributieplan met impact
Om het memorandum zo breed mogelijk te verspreiden, werkte com&co een distributieplan uit met onder meer:
- Een snedige trailervideo
- Aankondigingsvideo's voor Agoria Vlaanderen, Agoria Wallonië en Agoria Brussel
- Een leaflet voor events in de aanloop naar de verkiezingen
- Afgeleide opiniestukken
- Getuigenissen van technologiebedrijven (artikels en video’s)
- Organische social content via LinkedIn, Facebook en X
- Gerichte advertenties via Google Ads, LinkedIn en YouTube
De cijfers: 8 weken na de lancering
unieke bezoekers op enroute2024.be
downloads van het memorandum
impressies via Google Display & LinkedIn