Services

Brede ondersteuning voor de rijzende ster in telecom en slimme energie

Klant

Circet Benelux, onderdeel van de belangrijkste leverancier van telecominfrastructuurdiensten in Europa, ontstaan na overnames in 2020.

Uitdaging

Een zo goed als onbekend merk snel en helder voor het voetlicht plaatsen bij telecomklanten, werkzoekenden én onderaannemers in de Benelux.

Aanpak

com&co vertaalde de positionering van Circet door naar een scherp strategisch kernverhaal en brengt het nu creatief tot leven voor uiteenlopende doelgroepen.

Hou het stil, maar België is het kneusje van de klas qua connectiviteit en infrastructuur. Daar wil telecom infra-groep Circet gelukkig iets aan doen. Het bedrijf groeide de jongste jaren uit tot Europees marktleider in telecomdiensten en landde na een reeks overnames ook in de Benelux. Om merk en missie in de Lage Landen op de kaart te zetten, rekent Circet op com&co.

Startpunt

Een verhaal over vitale infrastructuur

Om Circet Benelux doeltreffend op de kaart te zetten, moesten we eerst achterhalen wie het bedrijf precies wilde bereiken en vooral: wat het te vertellen had. Heel wat, zo bleek. De voorbije twee jaar hebben we met z’n allen massaal bandbreedte verbruikt. Zoom-meetings, online lessen en de occasionele binge marathon hebben van connectiviteit een basisbehoefte gemaakt. Niet alleen in de huiskamer: ook bedrijven sloegen in ijltempo aan het digitaliseren.

Gevolg? De vraag naar connectiviteit gaat door het dak en de infrastructuur die daarvoor nodig is, wordt complexer en kritischer dan ooit. Dat Circet bouwt aan de vitale infrastructuur van morgen vonden wij best wel een meeslepend verhaal. We goten het in een strategic narrative en stemden het af op zowel marketing- als employer branding-doelstellingen.

Next up

Topcontent in al zijn vormen

Na een doelgroepenanalyse namen we ook het tactische plaatje onder handen met een kanaal- en touchpointstrategie. Maar het contentplan kwam pas echt tot leven met een waaier aan uitgekiende content.

Web copy voor de corporate- en rekruteringswebsite, fotografie voor employer branding, een interview met CEO Bavo De Cock in De Tijd, een wervingscampagne gericht op onderaannemers, testimonials, creatieve gadgets voor medewerkers of een gloednieuwe corporate presentatie: het Circet-team bij com&co doet het allemaal. En dan zijn we nog niet eens op kruissnelheid, want in de komende maanden staat er nog veel meer op stapel.

De teams van com&co en Circet werken heel nauw samen. Zo bouwen we aan straffe content die Circet Benelux op de kaart zet. De concrete impact van die content vanop de eerste rij kunnen meemaken, is de kers op de taart.
Pieter Van Leuven Contentmanager
succes!

The (first) results are in

Circet Benelux mag dan wel de snelst groeiende speler in telecominfrastructuur en slimme energie zijn, het heeft uiteraard gemotiveerde mensen nodig om die groei te bestendigen. Vooral aan ervaren onderaannemers was de nood hoog. Circet vroeg, com&co draaide: drie dagen na het lanceren van een campagne naar onderaannemers hadden zich al 25 kandidaten aangemeld via het formulier op de landingspagina.

Met com&co hebben we een partner aan boord gehaald die ons ondersteunt in het bedenken en uitrollen van marketingcampagnes, maar die ook strategisch meedenkt. Bovendien hebben ze een diepgaande affiniteit met het belang en de complexiteit van technologietrends die wereldwijd spelen. Daarom is com&co een belangrijke schakel in het mee definiëren en uitvoeren van onze marketingstrategie.
David Neys Director Sales & Marketing Circet Benelux
Een prangende vraag over onze