Jan De Nul Group, een van de grootste baggermaatschappijen ter wereld.
Aan een wereldwijd en divers publiek (van private bedrijven over banken tot overheden) tonen dat het bedrijf veel meer in zijn mars heeft dan baggeren.
Een aangescherpte contentstrategie met klemtoon op audience building en creatieve contentformats voor nieuwsbrieven en social media
Uit het niets nieuw land creëren in Dubai, kolossale windturbines installeren op volle zee of meebouwen aan het VRT-huis in eigen land: Jan De Nul gaat niet gauw een uitdaging uit de weg. De projecten van deze wereldtopper in offshore-, maritieme, civiele en milieuprojecten spreken steevast tot de verbeelding. Om dat op een creatieve en doeltreffende manier met de wereld te delen, rekent het familiebedrijf op com&co.
Het DNA De Nul
Jan De Nul. De naam lijkt synoniem te staan voor de uitdieping van dichtgeslibde vaarwegen en havendokken. Maar er is veel meer: het bedrijf trekt volop de kaart van grootse offshore projecten, waagt zich aan een waaier van civiele bouwprojecten en pakt uit met milieurealisaties zoals de sanering van verontreinigde gronden. De drijvende kracht achter dit alles zijn 6.200 medewerkers die hetzelfde devies hanteren: impossible made possible.
Om deze veelzijdigheid in de verf te zetten, begonnen we bij het begin: vanuit een grondige positioneringsoefening gaven we vorm aan een heldere editorial statement, die op zijn beurt de basis vormde voor creatieve contentformats en een gebalanceerd contentplan.
De tactische kant: een glossy newsletter als spil
Aangezien salestrajecten bij Jan de Nul algauw maanden of jaren in beslag nemen, is audience building een cruciale doestelling voor het marketingteam. Met het online magazine Focus bestond daarvoor al een uitstekend medium. Samen met het Jan De Nul-team namen we deze digitale publicatie grondig onder handen. We doken in de cijfers, stelden de marketingmix op punt, stuurden de publicatiefrequentie bij en werkten een aangepast distributieplan uit.