Services

Een uitgediepte contentstrategie en creatieve formats voor Jan De Nul

Klant

Jan De Nul Group, een van de grootste baggermaatschappijen ter wereld.

Vraag

Aan een wereldwijd en divers publiek (van private bedrijven over banken tot overheden) tonen dat het bedrijf veel meer in zijn mars heeft dan baggeren.

Aanpak

Een aangescherpte contentstrategie met klemtoon op audience building en creatieve contentformats voor nieuwsbrieven en social media

Uit het niets nieuw land creëren in Dubai, kolossale windturbines installeren op volle zee of meebouwen aan het VRT-huis in eigen land: Jan De Nul gaat niet gauw een uitdaging uit de weg. De projecten van deze wereldtopper in offshore-, maritieme, civiele en milieuprojecten spreken steevast tot de verbeelding. Om dat op een creatieve en doeltreffende manier met de wereld te delen, rekent het familiebedrijf op com&co.

Startpunt

Het DNA De Nul

Jan De Nul. De naam lijkt synoniem te staan voor de uitdieping van dichtgeslibde vaarwegen en havendokken. Maar er is veel meer: het bedrijf trekt volop de kaart van grootse offshore projecten, waagt zich aan een waaier van civiele bouwprojecten en pakt uit met milieurealisaties zoals de sanering van verontreinigde gronden. De drijvende kracht achter dit alles zijn 6.200 medewerkers die hetzelfde devies hanteren: impossible made possible.

Om deze veelzijdigheid in de verf te zetten, begonnen we bij het begin: vanuit een grondige positioneringsoefening gaven we vorm aan een heldere editorial statement, die op zijn beurt de basis vormde voor creatieve contentformats en een gebalanceerd contentplan.

De aard van ons bedrijf is complex: veel activiteiten, markten en stakeholders, tal van interne en externe boodschappen, en een heel divers publiek. We bouwen dus samen met com&co een bijzonder gelaagde communicatiestrategie uit. En die voldoet helemaal aan onze verwachtingen.
Liesbeth Van De Biest Corporate Communications Jan De Nul Group
De tactische kant

De tactische kant: een glossy newsletter als spil

Aangezien salestrajecten bij Jan de Nul algauw maanden of jaren in beslag nemen, is audience building een cruciale doestelling voor het marketingteam. Met het online magazine Focus bestond daarvoor al een uitstekend medium. Samen met het Jan De Nul-team namen we deze digitale publicatie grondig onder handen. We doken in de cijfers, stelden de marketingmix op punt, stuurden de publicatiefrequentie bij en werkten een aangepast distributieplan uit.

Jan De Nul maakt ook op het vlak van duurzaamheid het verschil. Of het nu is met offshore windmolenparken, enorme schepen op biobrandstof of civiele oplossingen om de verkeersknoop te ontwarren. Zulke projecten inspireren mij om in het creatieve proces een stap verder te gaan.
Max Flamme Senior contentcreator
Een prangende vraag over onze