Services
  • Interne communicatie
  • Creatie

The Voice of Mensura: interne communicatie waar muziek in zit

Klant

Mensura, de grootste Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk van België.

Uitdagingen

Mensura wilde medewerkers aansporen en ondersteunen om LinkedIn actiever te gaan gebruiken, en zo hun online zichtbaarheid te vergroten. Voor Mensura én voor zichzelf.

Aanpak

The Voice of Mensura: een inspirerende e-mailreeks, enkele live workshops en een online quiz. Wegens succes verlengd!


Uitdaging

Meerstemmigheid op LinkedIn

Het communicatieteam van Mensura gebruikt LinkedIn om de organisatie in de kijker te zetten: zijn missie, kernverhaal, Mensura als werkgever … Maar 650 stemmen klinken natuurlijk luider dan één. Daarom wilde Mensura zijn medewerkers aanmoedigen om zélf LinkedIn actiever te gaan inzetten.

Het doel? Meer online zichtbaarheid voor Mensura, maar ook voor de werknemers zelf. Zij kunnen namelijk LinkedIn gebruiken om hun geloofwaardigheid als expert in de verf te zetten, klantenrelaties te onderhouden en beloftevolle sollicitanten te vinden.

Er was dus nood aan een sterke interne communicatiecampagne, die iedereen zou inspireren en motiveren om (nog) meer te posten op LinkedIn. Op een laagdrempelige, informele en aanstekelijke manier.

Aanpak

Eén programma, meerdere pijlers

Samen met Mensura werkten we een fris intern ambassadeursprogramma uit: The Voice of Mensura. Allereerst gaven we samen met Mensura’s eigen socialmedia-experten enkele live workshops in Antwerpen, Hasselt en Brussel. Ook zorgden we voor een handige pocketgids met LinkedIn-richtlijnen – de belangrijkste tips in zakformaat.

Daarnaast schreven we een luchtige, maar doeltreffende e-mailcampagne: twee maanden lang kregen de Mensura-collega’s een verse lading LinkedIn-tips en -tricks in hun inbox. Hapklaar, vlot leesbaar en geïllustreerd met tal van praktijkvoorbeelden.

Maar hoe goed hielden die wijsheden stand in de grijze cellen? Dat kon iedereen bij Mensura testen via een ludieke online quiz – inclusief blinkend virtueel certificaat.

Wordt vervolgd

You’ve Got Voicemail

En na afloop van die campagne? Ook dan bleef en blijft The Voice of Mensura weerklinken. Zo staan er ook dit jaar weer enkele Nederlandstalige en Franstalige LinkedIn-workshops op de kalender. De e-mailreeks wordt zelfs een integraal deel van het onboardingtraject.

Bovendien horen de medewerkers The Voice of Mensura nog steeds regelmatig dankzij de maandelijkse interne nieuwsbrief. De rubriek ‘Voicemail’ is voorbehouden voor inspirerende tips, interessante LinkedIn-cijfers en testimonials van teamleden die een The Voice-workshop volgden.

Ook al werd er dus bitter weinig gezongen: er zit zeker muziek in The Voice of Mensura.

Wil jij ook je interne communicatie doen