Services

Wendbaar voor morgen:
hoe Cevora met een trendrapport haar positionering versterkt

Hoe kan Cevora zich nog sterker profileren als gids in een snel veranderende arbeidsmarkt naar hr-professionals, CEO’s en zaakvoerders van kmo’s? En gelijk de eigen visie én het feestelijke 30-jarig bestaan in de verf zetten? Met die uitdagingen klopte de grootste opleidingenaanbieder van 't land aan bij com&co. Ons antwoord: 'Wendbaar voor morgen', een opmerkelijke en award-winnende trendspecial.

klant

Cevora, de grootste opleidingenpartner van België

vraag

Hr-professionals gidsen naar een futureproof hr-beleid

aanpak

Een contentcampagne met een trendrapport als centrale spil

resultaat

Meer dan 9.000 unieke bezoekers op de campagnesite, uitstekende engagement metrics en een verstevigde positionering

Van debat naar trendspecial

Om de juiste trends bij de juiste experts te capteren, verzamelden we 30 hr-specialisten – eentje voor elk jaar dat Cevora bestaat – in 5 rondetafelgesprekken. Ze debatteerden rond cijfers die we zorgvuldig selecteerden uit Belgische en internationale studies: over arbeidskrapte, employee engagement, talentontwikkeling …

Niet de cijfers zelf, maar wel wat ze volgens onze panelleden betekenen voor Belgische organisaties, vormen de kern van ‘Wendbaar voor morgen’. Hoe moeten bedrijven omgaan met de war for talent? Hoe bewaken ze het welzijn van medewerkers? En hoe bereiden ze zich vandaag al voor op de werkwereld van morgen?

De inzichten van de 30 experts maken van het trendrapport een inspirerende wegwijzer voor een toekomstgericht hr-beleid. En Cevora verstevigt er in één beweging haar eigen positionering mee: een standvastige gids in de steeds veranderende arbeidsmarkt.

Een campagne in 3 fasen

‘Wendbaar voor morgen’ liep van december 2020 tot mei 2021. De puzzelstukken: een campagnesite, een luxe-printrapport, een gerichte e-mailcampagne, LinkedIn-advertisingcampagne en een stapeltje publicaties in de vakpers. Die spreidden we doorheen 3 fasen:

  1. Lancering: go-live van de campagnesite, een postpakket naar meer dan 200 hr-professionals, artikelen in HRmagazine en Bloovi, een e-mailcampagne voor Cevora's partners, een dedicated newsletter en een LinkedIn-campagne.
  2. Campagne: focus op meer bereik en verkeer, via LinkedIn-advertenties, native advertising, influencermarketing en een intern ambassadeursprogramma bij Cevora.
  3. Repurposing: een selectie van de 30 experts geeft een update van de besproken trends in een reeks blogposts en artikels in vakmedia. Zo blijft het thema relevant en linken we de experts nog steviger aan het Cevora-merk.
Het fijnste aan samenwerken met com&co is dat ze niet bang zijn om kritische vragen te stellen. Vragen die soms schuren, waar niet altijd een pasklaar antwoord op is, en die ons aanzetten tot huiswerk. Maar die aanpak loont, want het team van Jelle, Louise en co komen vervolgens altijd met een passende strategie. En hop, er is een weg vooruit!
Hanne Janssens Content marketeer bij Cevora

Waarom 'Wendbaar voor morgen' in de prijzen viel

  1. Slim opzet: opvallen in print, opknippen online
    Met een stevig printrapport (80 pagina’s!), geven we Cevora's klanten iets dat opvalt tussen de overdaad aan e-books. Een soort koffietafelboek dat bruist van de inspiratie. Voor de campagnesite knipten we die content op in hapklare brokken, en trokken we de kaart van audience building.
  2. Unieke look: illustraties die de inhoud verdiepen
    Voor elk thema in ‘Wendbaar voor morgen’ ontwikkelden we een reeks illustraties. Niet zomaar tekeningen, maar interpretaties van de trends die de inhoud kracht bij zetten. En die voor herkenbaarheid doorheen de campagne zorgen. 
  3. Memorabele campagne: content die blijft plakken
    ‘Wendbaar voor morgen’ vinkt alle vakjes af van een succesvolle contentcampagne: relevante inhoud, een groot bereik in een drukbevraagde doelgroep en een duidelijke impact op het imago van de klant. Inhoud en vorm blijven bovendien goed plakken: ook vandaag nog wordt door hr-professionals verwezen naar het trendrapport.
Een prangende vraag over onze