Het zonnetje in huis
Met het symbool van de zon als hoogtepunt van luxueus buitenleven, zet Manutti letterlijk het puntje op de i in z’n branding. Eenvoudig en herkenbaar, in lijn met de internationale ambities. Onze missie? Die nieuwe merkidentiteit wereldkundig maken via sociale media, voornamelijk Instagram.
Een buitengewone ervaring
Bij een luxemerk als Manutti draait het allemaal om beleving, ofwel het bieden van een ultieme ‘sensory experience’. Om die sfeer te creëren, is er natuurlijk meer nodig dan verbluffende foto’s op een Instagram-wall. Beelden alleen maken nog geen merk.
Daarom verplaatsten we ons eerst in de schoenen van Manutti-klanten: waar zijn designaficionado’s precies naar op zoek? In een strategische workshop identificeerden we contentdomeinen, -thema’s en topics. Die vertaalden we naar vijf social formats.
- Manutti moods: tweewekelijkse reeks die de vier sfeerlijnen van Manutti belicht: Tender Earth, Crisp Water, Tropical Concrete en Salty Dunes. We zoomen in op één mood, in drie afzonderlijke Instagram-posts. Het resultaat is een stijlvol drieluik dat visueel rust brengt op de pagina.
- From Sunrise to Sunset: format gestoeld op de brand story van Manutti. Elke maand delen we een sfeervolle foto van een buitenmoment onder de zon, vergezeld van een inspirerende quote uit de literatuur.
- #MyManuttiMoments: lifestylereeks die inspeelt op de ‘art of living’: samen buiten genieten, reizen, design, verfijnd eten en drinken … Op zondag delen we een exclusief recept, verrassende wijntip of geven we stijladvies.
- From Design to Product: een set van foto’s en copy toont het designproces en de inspiratiebronnen van het Manutti-buitenmeubilair, van schets tot eindproduct.
- Manutti Materials: close-ups van de Manutti-stoffen en -materialen illustreren de kwaliteit van de producten. De copy vertelt het verhaal over de oorsprong van de materialen en het vakmanschap in ontwerp en productie.