Grant Thornton Belgium, de Belgische tak van de wereldwijde speler in audit, accountancy, tax & legal en advisory.
In een markt gedomineerd door de ‘Big Four’ werkt Grant Thornton aan naamsbekendheid en een unieke positionering.
Slimme sponsoring met impactvolle videocontent die aansluit bij de bedrijfswaarden van Grant Thornton.
Waardevolle waardenmatch
Naamsbekendheid is een stevige uitdaging voor Grant Thornton, dat in zijn sector opbokst tegen enkele serieuze kleppers. We ontwikkelden al een opvallende anti-ad-campagne om het accountancy- en adviesbureau uniek te positioneren als aantrekkelijke werkgever. En ook in marketing zijn we on a roll met klantengetuigenissen die net dat tikkeltje anders zijn.
De volgende stap? Een nog groter publiek bereiken met een strategische sponsordeal. De keuze viel op een samenwerking met Hockey Belgium, de Belgische hockeybond. Nee, niet omdat de CEO een sportliefhebber is. Wel omdat er een duidelijke waardenmatch is: net als de Red Lions, Red Panthers en Red Giants – onze nationale hockeyteams bij de mannen, vrouwen en in G-sport – staat Grant Thornton voor sterk leiderschap, excellentie, flexibiliteit, samenwerking, teamspirit, inclusie en respect.
Vooral dat laatste is interessant. Grant Thornton adviseert ook in ESG (Environmental, Social & Governance) en weet dus als geen ander hoe belangrijk de S in dat acroniem vandaag is in de bedrijfswereld. Grant Thornton stapte dan ook niet zomaar met een cheque naar de hockeybond, maar ook met de vraag om samen een krachtige boodschap over diversiteit en inclusie uit te dragen.
Grant Thornton scoort met video
Wie krachtige boodschap zegt, zegt video. En wie video zegt, zegt com&co.
Met een kit reveal video (zie hierboven ☝️) kondigden we het partnership aan én sloegen we stevig op de inclusienagel. En wie kan beter slaan dan Alexander Hendrickx en Charlotte Englebert, de vaandeldragers van ons nationale mannen- en vrouwenhockey? Ook het Belgische G-hockeyteam en enkele scheidsrechters spelen een rol in de hero movie.
We lanceerden daarnaast het videoformat ‘Women in hockey & business’ (aflevering 1 zie je hieronder 👇). In elke aflevering vertellen een vrouw uit het hockey en een vrouw uit de bedrijfswereld hoe ze dezelfde strijd tegen vooroordelen en voor gelijkheid voeren. Met de reeks zetten we in de verf waarom de samenwerking met de hockeybond niet zomaar een sponsordeal is.
Opvallende campagne pakt pers
En dan moest de grand finale nog volgen. Op 28 juni 2025 speelden de Red Panthers een cruciale wedstrijd tegen eeuwige rivaal Nederland. Opvallender dan het resultaat, een 2-0-verlies voor onze dames, was onze ‘Call me by my name’-campagne.
In de eerste helft speelde iedere Panther met een zelfgekozen stereotyperende roepnaam op haar rug. Na de rust wisselde iedereen dat shirt in voor een exemplaar met ‘Call me’ en de echte voornaam van de speelster op de achterkant. De actie haalde onder meer Sporza en Het Nieuwsblad – mooi voor Grant Thorntons naamsbekendheid bij het grote publiek.
Bekijk zeker de aftermovie van de wedstrijd:
Eigen award als kroon op het werk
Op de Golden Stick Night – de Gouden Schoen van het hockey, zeg maar – zetten we een voorlopige kroon op ons werk. Grant Thornton was ‘presenting partner’ van het evenement, maar ook hier op voorwaarde dat het inclusieverhaal een prominente plek zou krijgen. En of dat lukte.
Voortaan wordt er op het gala een Grant Thornton Inclusion Award uitgereikt voor meest inclusieve club. Met een video die je niet onberoerd kan laten, maakten we bekend dat de Vlaamse en Waalse hockeyliga de symbolische eerste winnaars zijn. We ontwierpen ook de trofee en het label die clubs in de wacht kunnen slepen.
Een award als ultieme bekroning: wie weet mag Grant Thornton daar zelf ook van dromen met al zijn inclusieve inspanningen?
Ook je slag slaan met een impactvolle campagne?
Wij helpen je graag met strategie en creatie.