Services

De perfecte match tussen SD Worx en com&co bezegeld

Klant

SD Worx, op één na grootste Europese leverancier van hr en loonadministratie en marktleider in België.

Uitdaging

klanten en prospects uit vier Belgische businessdivisies informeren over aantrekkelijk werkgeverschap in de war for talent.

Aanpak

Nationale koepelcampagne ‘The Perfect Match’, een zoektocht naar de succesformule die een werkgever aantrekkelijk maakt voor nieuwe en bestaande werknemers.

14 jaar: zolang duurt de liefde al tussen SD Worx en com&co. Hoog tijd dus om die professionele klik te bezegelen met awardwaardige content. Onze liefdesbaby? ‘The Perfect Match’, een uit de kluiten gewassen contentmarketingprogramma over aantrekkelijk werkgeverschap én tweevoudig winnaar van een 'Best of Content Award' in 2023.

🥇 Best Short Term Content Campaign in B2B
🥈 Highest Conversion Response

Trotse ouders? Absoluut!

De kunst van het kiezen

Elke video, elke online post, elk klantenverhaal: vandaag krijgt alles de term ‘content’ opgeplakt. Simpelweg omdat het ‘inhoud’ is. Maar is het daarom ook werkelijk relevant? In deze tijden van content overload komt het erop aan te zoeken naar het perfecte snijpunt tussen (1) je eigen verhaal, (2) wat je publiek wil horen/nodig heeft en (3) wat je business aandrijft. Alleen zo kan je als b2b-merk buitengewoon relevant zijn. En net dát is wat wij onze klanten beloven, ook SD Worx.

Je eigen verhaal

Voor SD Worx, Belgisch marktleider in payroll en hr, met een enorm breed aanbod aan diensten, systemen, software en tools, was het vinden van een scherp verhaal geen evidentie.

Tom Vanpraet, Senior marketing manager bij SD Worx: “SD Worx is een complex bedrijf op het vlak van communicatie en campagnevoering. Ook onze doelgroep is heel divers: van kmo’s tot grote en internationale bedrijven. Voor ons was de Perfect Match dus niet alleen een contentprogramma, maar ook een serieuze oefening in killing darlings. Voor het eerst brachten we 4 businessdivisies – met grote verschillen in oplossingen en doelgroep – samen.”

Na veel wikken en wegen, werd de knoop doorgehakt: ‘Hoe word je een aantrekkelijke werkgever in een snel veranderende en schaarse arbeidsmarkt?’. Tom: “Een verhaal dat enerzijds voldoende van onze gezamenlijke expertises omvatte, maar anderzijds ook scherpe keuzes maakte.”

Wat je publiek wil horen

Het campagnethema – de relatie tussen werkgever en werknemer – is maatschappelijk gezien enorm actueel. Gezien de war for talent, maar ook in het kader van welzijn, mentale gezondheid, digitaal werken enzovoort. Voor SD Worx een uitgelezen kans om maatschappelijke relevantie te claimen.

Reinhard De Milt, partner en strateeg bij com&co: “Een jaar lang bouwden we het verhaal op via 7 hete hangijzers in hr. Die werkten we uit in creatieve formats voor SD Worx zijn diverse doelgroepen, waaronder een videoreeks, blogs en e-books, social formats en zelfs een old-school kaartspel voor kmo’s. Elk format kreeg zijn eigen plaats in de kanaalstrategie van SD Worx, zowel online als offline.” 

“De combinatie van de puzzelstukken – én juiste invulling ervan – zorgt ervoor dat iemand een aantrekkelijke werkgever kan worden en een perfecte match kan creëren met zijn werknemers”, aldus Tom Vanpraet. “Elk puzzelstuk werd getoetst in een grootschalig werkgevers- en werknemersonderzoek dat meteen ook de inhoudelijke basis vormde voor de campagne.”

Wat je business aandrijft

Full funnel impact creëren in 4 uiteenlopende bedrijfsdivisies, dat was behoorlijk ambitieus. En toch speelde ‘The Perfect Match’ het klaar. Via onder andere video (top) trokken we klanten en prospects binnen, en de advertenties, e-books, evenementen, etc. (mid-en bottom) leidden hen dieper in de verkooptrechter. Een toegewijd salesteam werd ten slotte klaargestoomd om alle leads naar het juiste team binnen de juiste bedrijfsdivisie te leiden en kansen om te zetten in business. De interne complexiteit van SD Worx werd hierdoor netjes uit de campagne gehouden.

Tom Vanpraet: “De resultaten van de campagne overtroffen onze verwachtingen. We creëerden niet alleen bereik voor het merk SD Worx, ook lager in de funnel was de impact aanzienlijk: ruim 1000 sales-ready opportunities (SRO’s) waarmee we onze groei konden aandrijven. Dat zijn niet alleen 1000 kansen op business voor SD Worx, maar ook 1000 kansen om de relatie tussen werkgevers en werknemers beter te maken. En daar bleef het niet bij, want we besloten ‘The Perfect Match’ in 2023 een vervolg te geven, zowel in België als internationaal."


7.251.803

bereik van advertenties op Google en LinkedIn

80.716

Videoweergaven op Google en LinkedIn

19.538

Unieke websitebezoekers

1782

content downloads

8165

podcast luisterbeurten

1074

Sales-ready leads


Luc Van Praet toenmalige Marketing Director bij SD Worx
Onze positionering, de wensen en noden van onze doelgroep en eigen bedrijfsbehoeften, vielen in ‘The Perfect Match’ perfect samen. Dus grepen we het momentum.

Best of Content Awards

‘The Perfect Match’ laat zien hoe bedrijven die buitengewoon relevant willen zijn die ambitie in de praktijk kunnen brengen: één verhaallijn afstemmen, duidelijke keuzes maken in thema's en subthema's, nauw samenwerken in uitvoering en significante resultaten genereren. Deze campagne is in alle opzichten de kers op de taart van SD Worx' jarenlange investering in buitengewoon relevante content.

En dat is ook de jury van de Best of Content Awards (BOCA’s) niet ontgaan. The Perfect Match viel in de prijzen in de categorieën: ‘best b2b campaign’ en ‘highest conversion rate for a b2b program’. Feest in de keet!

Wil jij ook (prijzen) scoren met buitengewoon relevante