Hoe SBB zijn positionering als vertrouwde ondernemerspartner versterkt

Klant

SBB: dat zijn accountants die beyond the numbers gaan. Naast boekhouding en accountancy zijn de consultants sterk in totaaladvies voor ondernemingen.

Uitdaging

Hoe toon je aan de buitenwereld dat je vandaag even zeer betrouwbare cijferexpert als strategische sparringpartner bent voor elke groeifase van een bedrijf?

Aanpak

Met een stevig thought leadership-stuk beantwoorden we de vragen die ondernemers écht wakker houden, brengen we dialoog op gang en positioneren we SBB als inhoudelijke expert en vertrouwenspersoon.

Welke duurzaamheidsinvesteringen renderen? Hoe hou ik mijn budget onder controle? Hoe draag ik mijn bedrijf over aan de volgende generatie? Ondernemers hebben er niet altijd een pasklaar antwoord op. Gelukkig kunnen ze rekenen op accountancy- en advieskantoor SBB. Dat barst van de praktische kennis waarmee ondernemers meteen aan de slag kunnen én die hun grootste twijfels beantwoordt. Sharing is caring – hoe deel je die kennis breed met klanten en prospects?

Van interne kennis naar externe autoriteit

SBB heeft heel wat expertise in huis. Zo is er het gespecialiseerde kenniscentrum, dat juridische, fiscale en andere wetgeving vertaalt in mensentaal. Daarnaast zijn er de ondernemerscoaches, die klanten begeleiden in elke stap van hun ondernemersverhaal.

“We zochten een format dat onze unieke kennistandem zichtbaar maakt.”

Nathalie Van Gompel
Contentmanager bij SBB

Een goeie zet, want die nauwe samenwerking tussen het kenniscentrum en de ondernemerscoaches biedt ondernemers een gespecialiseerde achterban bij elke ondernemersvraag. Én het is een unieke USP die SBB een voetje voor geeft op de accountancymarkt. Reden te meer om ermee uit te pakken.

Maar we gingen niet zomaar slimmigheden spuien. Nee, we zochten samen met SBB naar de vragen waar ondernemers écht van wakker liggen. En de antwoorden? Die komen uiteraard uit de kokers van SBB-experts.

12 vragen van kapitaal belang

Om de werking en expertise van SBB te etaleren, bedachten we het concept ‘12 vragen van kapitaal belang’. Geen losse blogposts, wel een stevig en visueel krachtig rapport waarin de SBB-experts en -ondernemerscoaches dé topics bespreken waarmee ondernemers echt bezig zijn.

De vragen verzamelden de ondernemerscoaches bij de ondernemers die ze dagelijks begeleiden. Ze zijn herkenbaar, vaak gesteld en dus werkelijk van kapitaal belang. De antwoorden haalden we, hoe kan het ook anders, bij de interne kennistandem van het kenniscentrum en de ondernemerscoaches. Zo hadden wij alle inhoudelijke input om complexe thema’s – van digitaal factureren over AI tot duurzaamheid – tastbaar en relevant te maken. Voor klanten én het bredere ondernemerspubliek.

Een brug naar vertrouwen

Het rapport is geen eindpunt, maar een startschot. Het is de basis voor diepgaande rondetafelgesprekken die SBB organiseert met z’n klanten. De perfecte gelegenheid om in dialoog te gaan, expertise ook ‘in het echt’ te delen en vertrouwen op te bouwen. Thought leadership, in de praktijk.

Die gesprekken leveren bovendien extra inzichten op, waarop we verder bouwen met relevante blogcontent. Zo zorgt één ijzersterk rapport voor makkelijk werkbare continuïteit in de communicatieplanning – met een inhoudelijk onderbouwde rode draad. Én kans na kans om SBB steviger te verankeren in de markt als vertrouwde ondernemerspartner.

“Dit rapport is de kapstok voor onze content in 2025. Het vormt de basis voor rondetafelgesprekken met onze klanten over de 12 topics. Uit die gesprekken vloeit dan weer blogcontent voort. Na enerzijds het rapport met onze ondernemerscoaches en experts en anderzijds de rondetafelgesprekken met klanten is de cirkel rond.”

Nathalie Van Gompel
Contentmanager SBB


De balans: impact in cijfers

Meer dan 500.000 unieke views

bij de lancering

305 downloads

in vijf maanden

60 ondernemers

aan het woord tijdens rondetafels

Jouw merk ook profileren als thought leader in je sector?

Laat ons samen je expertise in de kijker zetten.