Wat bedrijven kunnen leren over duurzaamheid van een professionele wielerclub? Verrassend veel, blijkt uit ons gesprek met Twan van Schie, Sustainability Developer bij BEAT Cycling Club. Hoe ze duurzaamheid rijmen met torenhoge ambities en snelle groei, bijvoorbeeld. Of hoe ze daar extreem transparant over communiceren en iedereen meetrekken in hun duurzaamheidsverhaal – zowel intern als extern. Of …
Ook te beluisteren op Apple Podcasts
In deze aflevering
com&coërs Jonas en Reinhard trokken voor de vierde aflevering van het derde seizoen van b2b earlybirds naar Amsterdam. Niet om te fietsen op de walletjes, wel om de duurzaamheidsman van een professionele wielerclub de kleren van het lijf te vragen.
We bespreken:
- hoe Twan een strategie bouwt om BEAT duurzaam te laten groeien
- hoe je duurzaamheid inbakt in het DNA van je organisatie
- waarom en hoe vele kleintjes een groot maken
- waarom je duurzaamheid niet kan verplichten – en wat je beter wel doet
- hoe veel en transparant communiceren je impact aanzienlijk vergroot
Want Beat Cycling Club heeft als populaire wielerclub een belangrijke voorbeeldrol te spelen op het vlak van duurzaamheid: bij wielerfans, renners, andere clubs en ploegen, maar even goed bij het grote publiek. Zo is het ook voor corporates, grote organisaties en overheden – en voor kleinere bedrijven.
Agreed. Een aflevering vol relevante inzichten, ongeziene transparantie en meteen toepasbare praktijkvoorbeelden – exact waar BEAT Cycling Club in uitblinkt in z’n duurzaamheidscommunicatie.