Een gemiste kans, zeker in de krappe arbeidsmarkt van vandaag. In deze aflevering van b2b earlybirds deelt hr-researcher en -evangelist Jan Laurijssen (SD Worx) waarom en hoe straffe, authentieke employer branding bedrijven helpt om wél medewerkers te vinden en te behouden.
Ook te beluisteren op Apple Podcasts
In deze aflevering
com&coërs Reinhard en Wolf duiken in de wondere wereld van employer branding in deze eerste aflevering van het derde seizoen van b2b earlybirds. In dit seizoen krijgen we geen marketeers over de vloer, maar nodigen we gasten uit met een bredere blik op allerlei communicatiedomeinen. Een marketingpodcast zonder marketeers, als dat maar goed komt.
Employer branding: is het een buzzword, een trend of absolute noodzaak?
Wel, in de krappe arbeidsmarkt van vandaag is het vast en zeker het derde. Bedrijven met een straf werkgeversmerk – of employer brand, slagen er een pak beter in om zowel kandidaten als huidige werknemers te overtuigen voor hen te (blijven) kiezen.
Jan vertelt ons:
- welke evoluties de arbeidsmarkt zo woelig maken,
- wat employer branding is en wat het niet is,
- hoe je zorgt voor een authentiek en geloofwaardig verhaal,
- welke rol daarin weggelegd is voor hr, marketing en leidinggevenden,
- waarom generatiedenken op de schop moet – en hoe dat employer branding makkelijker maakt.
Wachten tot de lucht opklaart boven de arbeidsmarkt? Kan, maar dan heb je geduld nodig. Véél geduld, zegt Jan, want dat kan tot 2040 duren. Ain’t nobody got time for that, toch?