Services

Game on! Fluvius lokt technische profielen met een next-level
employer branding concept

Klant

Netbedrijf Fluvius - actief in alle Vlaamse steden en gemeenten - bouwt en beheert de distributienetten voor elektriciteit, aardgas, riolering en warmte én beheert de gemeentelijke openbare verlichting.

Uitdaging

Fluvius zoekt heel veel technische profielen, zoals zoveel meer bedrijven. Hoe kunnen zij als werkgever opvallen en enthousiasmeren?

Aanpak

Een visueel prikkelend concept dat de gamingwereld en (potentiële) technische collega’s van Fluvius samenbrengt.


Startpunt

Op naar een sterk werkgeversmerk
én meer sollicitanten

Tijdens een strategische oefening legden we de troeven van Fluvius als werkgever bloot. We bepaalden er zo de employer value propostion (EVP) voor verschillende doelgroepen. Voor technische profielen is die duidelijk: een uitdagende job waarin je kan groeien.

Die strategische lijn vertaalden we naar een creatief concept dat enerzijds opvalt, en anderzijds technische profielen aanspreekt. Het resultaat: 'Jouw next-level job'. Een employerbrandingconcept met als belangrijkste doel het werkgeversmerk van Fluvius versterken.

Maar daarnaast doet het concept ook perfect dienst voor rekruteringsacties. We trokken ‘Jouw next-level job’ door in jobdagcampagnes, regionale rekruteringscampagnes en jobbeurzen.

Het EVP verbeeld

Next-level ❤️ het EVP

'Next-level’ bracht ons naar de gamingwereld. Een wereld waarin je jezelf als speler kan ontwikkelen en doorgaat naar hogere levels. En daarnaast een rijk universum om visueel mee te spelen: play-buttons, neonsettings, fast forward-pijlen, refresh-buttons ... Pixel perfect, wat ons betreft.

Deze campagnebeelden stralen power uit en vallen op tussen het 'klassieke' materiaal van andere werkgevers. We krijgen enkel positieve reacties. Én het leidt tot resultaat: onze campagnes presteren erg goed, zowel voor jobdagen als voor concrete vacatures.
Leentje Demeester diensthoofd rekrutering & selectie Fluvius
Naar de praktijk

Next-level IRL

Van onlinecampagnes tot visibiliteit in het straatbeeld en van posters op hogescholen tot panelen aan Fluvius-werven: next-level kwam in 2024 op heel veel verschillende manieren tot leven.

Ondanks de zeer strakke deadlines slaagt com&co er telkens in om de juiste accenten te leggen en de nodige aanpassingen te doen in functie van de wisselende doelgroepen. We zijn erg trots op het resultaat van onze samenwerking.
Leentje Demeester diensthoofd rekrutering & selectie Fluvius

Ook voor zo’n traject