Services

Groene mobiliteit? Daarvoor laden we ons graag op

klant

MobilityPlus is een expert in slimme laadoplossingen voor elektrische wagens. De Gentse scale-up haalde in 2021 nog 1 miljoen euro op om zijn steile groei verder te zetten.

uitdaging

In een booming markt uitblinken met een doordachte distributie van buitengewoon relevante content voor zowel bedrijven als particulieren.

aanpak

Creatie van een no-nonsensewebsite, gevuld met inspirerende blogs, klantencases, opiniestukken, e-books en meer. Extra bereik via campagnes op Google en LinkedIn.

Op een blauwe maandag in onze mailbox:

Weinig markten zijn zo in beweging als die van de mobiliteit. Elektrische bedrijfswagens worden tegen 2026 de norm en ook Jan Modaal hangt binnenkort zijn wagen aan de stekker – als dat nog niet is gebeurd. Wie het massale laden in goede banen moet leiden? Spelers zoals MobilityPlus. Met slimme laadoplossingen maken we elektrisch rijden makkelijk. En dat mag iedereen geweten hebben. Zorgen jullie daarvoor?

Ziedaar, het eerste klantencontact in een notendop. Die dachten waarschijnlijk dat het bij com&co overloopt van creatieve en volleerde contentartiesten. Welaan, ze hadden gelijk.

Startpunt

Passie werkt aanstekelijk

100% Belgisch, 100% merkonafhankelijk, 100% service, 100% kwaliteit. Met die troeven bouwt MobilityPlus aan een opmerkelijk succesverhaal. En voor ons mocht daar gerust 100% passie bij. Onder het goedkeurend oog van oprichter Jean-François Cheyns werkt het team niet enkel aan praktische oplossingen, maar weten ze ook klinkende namen zoals Umicore, Audi, Siemens en EY te inspireren om de extra mile te gaan voor een duurzame toekomst.

De vlam sloeg meteen over. In nauwe samenwerking vertaalden we het heldere merkverhaal naar een dito website in 2020. Partner Esign gaf het geheel een nieuwe visuele stijl en we waren vertrokken.

Op kruissnelheid

Extra relevante content, extra zichtbaarheid

Voor MobilityPlus lanceerden we een continue flow aan content met onder meer socialemediaformats (Charged Up, The Plus Factor …), een reeks sprekende klantenverhalen, blogs over veelgestelde vragen, opiniestukken over actuele thema’s, en een driemaandelijkse nieuwbrief. Daarbovenop creëerden we een e-book over hoe je als bedrijf in 6 stappen naar een groen wagenpark gaat én namen we enkele vacatures onder handen.

Met gerichte campagnes op Google Ads en LinkedIn gaven we de content extra zichtbaarheid.

En de resultaten mogen er zijn. Ter illustratie, in september 2022 registreerden we ruim 2.000 meer websessies en een pak meer ingevulde contactformulieren dan in september 2021. Ook het e-book blijft goed scoren met een constant aantal downloads per maand.

september 2021 - september 2022
Judith Cuvelier Marketing Manager bij MobilityPlus
Wij maken elektrisch rijden makkelijk. En com&co doet hetzelfde voor contentmarketing. De proactieve aanpak, het vlotte persoonlijke contact, de sterke opvolging en – uiteraard – de kwaliteit van het geleverde werk boezemen vertrouwen in. Het team van com&co weet simpelweg heel goed waarmee het bezig is en dat voel je als klant.
Maarten Loeff senior digital marketeer
Niet iedere bezoeker converteert meteen in een contactaanvraag. Veel customer journeys duren langer. Toch wil je ook dan inzicht hebben in de kwaliteit van het zoekverkeer. Misschien is het zoekwoord bijvoorbeeld te breed. Met gespecialiseerde software kunnen we die vragen beantwoorden en makkelijk budgetten schuiven tussen verschillende campagnes.
Kers op de taart

Kwaliteit boven kwantiteit

Met onze campagnes op Google Ads en LinkedIn gaan we niet enkel voor veel leads – hoewel dat natuurlijk mooi meegenomen is. In samenspraak met MobilityPlus mikken we vooral op relevante leads. En daarvoor zetten we software in die zakelijke IP-adressen herkent, zodat je ook weet van welk bedrijf een bezoek komt. Lijkt dat een aantrekkelijk profiel voor MobilityPlus, dan neemt het team contact op. Allemaal mooi volgens de GDPR-regels, dat spreekt.

Een prangende vraag over onze