Services

Op talentenjacht: een contentstrategie en -plan voor Amon

Klant

Amon, een headhuntersbureau gespecialiseerd in ICT & Digital-profielen.

Uitdagingen

ICT & Digital-profielen zijn uiterst schaars en erg gewild. Hoe moet Amon zich positioneren om dat zeldzame talent aan te trekken en te koppelen aan innovatieve bedrijven?

Aanpak

#1 – Een scherp strategisch narratief

#2 – Een contentarchitectuur (marketing en employer branding)

#3 – Via een kanaalstrategie naar een sterk contentplan


Strategie

Bouwers van Dream Teams

ICT & Digital-teams zijn onmisbaar geworden. Ze vormen het kloppende hart van hun organisaties. Amon wil bedrijven helpen om dat talent te vinden, maar de profielen zijn schaars. Hoe kan Amon zich in die war for talent onderscheiden? Of nog belangrijker: hoe kan Amon zich in de verf zetten bij bedrijven als hét aanspreekpunt in de zoektocht naar ICT & Digital-talent?

Enter com&co. Uit het strategische traject bleek al snel dat Amon niet zomaar een headhunter is. Amon wil de brug vormen tussen ICT & Digital-talent en innovatieve bedrijven, zodat beide kunnen groeien en bloeien.

Het strategische narratief moest vanuit die verbinding vertrekken. Amon is geen kille partij die zielloos op felbegeerde profielen jaagt. Integendeel zelfs: Amon plaatst talent op een plek die volledig bij hen past, zodat zij én het bedrijf samen hun potentieel ten volle kunnen benutten. Een bouwer van Dream Teams in ICT & Digital – altijd het juiste talent in het juiste team.

Content-architectuur

Marketing en employer branding

Het strategische narratief vormde de basis van een contentarchitectuur met twee stevige steunpilaren: marketing en employer branding. In de marketing-tak focussen we op gespecialiseerde content: hoe kan Amon haar specifieke kennis delen met groeigerichte bedrijven en ambitieus IT-talent?

Voor de employer branding-tak werkten we een helder employer narrative uit. Want ook intern bouwt Amon voortdurend aan Dream Teams. Hoe kan Amon werkzoekenden overtuigen om mee te stappen in Amons missie?

De pijlers van de contentarchitectuur liggen in lijn met Amons unieke troeven: gespecialiseerde kennis en 15+ jaar ervaring in ICT & Digital-rekrutering, een uitgebreid (inter)nationaal netwerk, en een focus op de duurzame begeleiding van werkgevers én werknemers. Want alleen zo wordt een team een Dream Team.

Contentplan

Wat, waar, wanneer?

Een contentarchitectuur zonder concrete contentplanning? Zonde van de tijd. Daarom vertaalden we Amons marketing- en employer branding-doelen in een contentplan voor het kalenderjaar, met Amons eigen eventkalender als rode draad.

Een kanaalstrategie bepaalde welke content op welke plek zou belanden, en hoe (en bij wie!) we ze promootten. Zo ontstonden er twee always-on contentlagen die elkaar continu versterken:

Marketing

  • Inspireren: ‘Dream Team Builders’, een reeks interviews met leiders en pioniers van het ICT & Digital-domein
  • Kennis delen: zero-click content op LinkedIn en Instagram, nieuwsbrieven voor klanten en kandidaten, specialistische blogs over de rol van IT in diverse sectoren
  • Netwerken: gerichte eventcommunicatie (ontbijtsessies, klantevents, etc.) op diverse kanalen, en een aparte LinkedIn-pagina voor Engelstalige content (Amon International)

Employer branding

  • Een job met impact in een topteam: portretten op de blog en sociale kanalen, met een sterke focus op Amons bedrijfscultuur
  • IT door een andere bril: hoe ervaren de medewerkers van Amon de levendige, steeds veranderende IT-community? We keken met hen mee via gastcolleges, teambuildings, interne workshops, … en deelden die impressies graag met het groeiende doelpubliek.

In 2023 zetten we dus een uitgekiende strategie én een ijzersterk plan op de rails. Een vlot bollende trein, aangedreven door datgene wat Amon sterk maakt: een stevige kennis door jarenlange ervaring, en een gepassioneerd team dat blijft investeren in verbinding en talentontwikkeling. Een Dream Team, quoi.

En anno 2024? Honderd procent inzetten op de uitwerking, en genieten van de mooie bestemmingen onderweg.

Ook op zoek naar content waar je