Silverfin UK, de Britse tak van het Belgische groeibedrijf Silverfin. Een toonaangevende speler in de wereld van software en AI-toepassingen voor accountants.
De USP’s van Silverfin hertalen naar inhoud die resoneert met de Britse accountancy-markt.
Snel relevante e-books creëren als touchpoints om leads te genereren via de website van Silverfin UK.
‘Create once, repurpose to the max’: de e-books moesten als basis dienen voor blogs, testimonials, socials …
Deep-dive in de inhoud en doelgroepen. Aangevuld met deskresearch over marktspecifieke trends.
Interviews met early adopters van Silverfin in het VK.
Modulaire opbouw van de e-books, gecreëerd op een makkelijk reproduceerbare manier voor andere kanalen.
Andere markt, andere insteek
Dat content internationale groei kan ondersteunen, staat buiten kijf. Ook Silverfin had dat goed begrepen toen ze com&co inschakelden. Hun doel? De unieke troeven en referenties van Silverfin vertalen naar krachtige content om leads te genereren in het VK, een markt waar Silverfin nog niet dezelfde naamsbekendheid geniet als in de thuismarkt. En dat in een sterk concurrerend landschap.
Voor de leadgeneratie koos Silverfin niet voor één, maar voor twee marktspecifieke e-books. De rode draad? Elk e-book richt zich op een concrete uitdaging of zorg waar veel Britse accountants mee worstelen:
- Wat zijn nu écht de genuanceerde voor- en nadelen van AI in accountancy?
- Hoe kan software een troef zijn voor boekhoudkantoren in een krappe arbeidsmarkt en overbeviste talentvijver?
Kennis = macht krachtige content
Sounds like a plan! Maar vóór we in creatiemodus gingen, nam com&co eerst een wervelende deep-dive in de thema’s en doelgroepen van Silverfin. Welke USP’s van Silverfin resoneren het best met de Britse accountancywereld? Voor welke typische uitdagingen staan accountants in het VK? Hoe rijp is de Britse markt voor specifieke toepassingen en innovaties van Silverfin?
Voor de antwoorden keken we mee in de hoofden van de Silverfin-marketeers én voerden we heel wat deskresearch uit. Ook namen we verschillende interviews af van ‘early adopters’ van Silverfin in het VK.
Met die gesprekken sloegen we twee vliegen in één klap. Enerzijds waren ze ideaal voer om relevante klantentestimonials te creëren. Anderzijds rijkten ze ons interessante inzichten aan om de e-books en overige content nog beter af te stemmen op de Britse markt en doelgroepen.
‘Create once, repurpose to the max’
Bij het creëren van de e-books hielden we bij com&co ook de volgende stappen in de marketingfunnel stevig in het oog. Door de modulaire opbouw maakten we de inhoud makkelijk reproduceerbaar en direct inzetbaar voor diverse kanalen. Denk aan cases, getuigenissen, mailings, blogposts enzovoort. Een handige manier om maximale impact te genereren met dezelfde content.Enkele cijfers
3 testimonials
in 6 maanden
in 6 maanden