Onbekend maakt onbemind. Ook op de arbeidsmarkt is het een genadeloze regel die vooral b2b-bedrijven nekt. Het tij keren, doe je met een sterk werkgeversmerk. Of anders gezegd: de krachtige combo van een creatief concept en een always-on strategie voor je employer branding.
meer weten? kom eens babbelen
Maak werk van je werkgeversmerk
In een overbezette arbeidsmarkt, focussen steeds meer bedrijven op hun werkgeversverhaal. En terecht, want voor wie dat niet op scherp heeft, dreigen deze situaties:
- er ontbreekt een aantrekkelijk narratief rond je imago als werkgever
- door een gebrek aan creativiteit onderscheid je je niet meer van je concurrenten
- er is geen consistentie tussen je rekruteringscampagnes, jobsite en bedrijfssite
- jobkandidaten vinden de informatie niet die ze zoeken
- intern wordt je werkgeversmerk niet gevoeld of gedragen
- je strikt de juiste profielen niet door te weinig communicatie op maat
Als employer branding agency werken wij voor jou een doeltreffende strategie uit die deze cruciale doelstellingen ondersteunt:
door een expliciet werkgeversverhaal
door duidelijkere cultuur en waarden
door gerichtere targeting
in al je content door een strategisch narratief
dankzij creatieve campagnes
op klanten door aantrekkelijk werkgeversimago
Maak je employer branding buitengewoon relevant
De sterkste employerbrandingcampagnes proberen niet alles te vertellen of te tonen, maar vertrekken vanuit één aspect van je werkgeversmerk zoals je brand, jobinhoud, bedrijfscultuur, voordelen of groeikansen. Wij helpen je dat element te vinden maar ook om te zetten in creatieve ideeën, beelden en terugkerende formats om jobkandidaten te triggeren.
meer weten? kom eens babbelen
Straf voorbeeld van employer branding
Van een stevig doordachte employerbrandingstrategie tot creatieve, buitengewoon relevante contentcampagnes – wij weten waar de klepel hangt. Dat bewijst deze case.
Employer branding voor Grant Thornton: de case die je zeker niet moet lezen
“Stuur ons vooral géén cv.” Wij overtuigden bedrijfsadviseur Grant Thornton van een gewaagde ‘anti’-ad-campagne om op te vallen in de sea of sameness. En of dat gelukt is!
Zo begeleiden wij je naar content voor toptalent
Om een doeltreffende employerbrandingstrategie in de steigers te zetten, hanteren we bij com&co een beproefd stappenplan.
- Focusgroepen – We organiseren een aantal gesprekken met je bestaande medewerkers over vijf topics: jobinhoud, cultuur, branding, voordelen en groeimogelijkheden. Zo krijgen we een beeld van je bedrijf als organisatie, werkgever en recruiter.
- Je EVP bepalen – We vatten de kwalitatieve input van de focusgroepen samen in een rapport. Daarmee optimaliseren of creëren we je Employee Value Proposition (EVP): jouw waardebelofte aan medewerkers. Vervolgens brengen we in kaart welke aspecten van je EVP we in de verf zullen zetten met je content(campagne).
- Werksessies – In een reeks workshops werken we een contentarchitectuur en tactisch plan uit op basis van het EVP. We presenteren ook creatieve pistes om je rekruteringscampagnes te combineren met recurrente contentformats die 'always on’ zijn.
- Plan en kick-off – We finaliseren samen het plan en gaan over tot de creatie van alle nodige campagne- of always-on content.