Duurzaamheidscommunicatie: 
van duurzaamheidsrapport
naar krachtig merkverhaal

Duurzaam ondernemen is de grootste businessopportuniteit van onze tijd. Onderstreep jouw duurzaamheidsinspanningen met een krachtig merkverhaal dat de verplichte ESG-rapportering overstijgt.

meer weten? kom eens babbelen

Duurzaamheidscommunicatie als businessopportuniteit

Van multinational tot kmo: iedere organisatie staat onder druk om duurzamer te ondernemen en daar ook over te rapporteren. Worstel je met je duurzaamheids- of ESG-rapport? Schrijf je wel een rapport maar is dat je enige vorm van duurzaamheidscommunicatie? Zonde, je verliest je kans om een duurzaam verhaal te vertellen dat voor blijvende impact zorgt! Met een authentiek, krachtig duurzaamheidsverhaal boek je een pak voordelen:


Neem een voorsprong

Een authentiek duurzaamheidsverhaal is een uitgelezen kans om je te differentiëren in de markt – zeker als die verzadigd is.

Geef je merk een boost

Door op je purpose te focussen en duurzaamheid te integreren in al je communicatie, krijgt je (duurzaam) merk een boost.

Trek investeerders aan

ESG-initiatieven bepalen mee je waarde. Zet je die gepast in de verf, dan verhogen je kansen bij financiële stakeholders.

Trek nieuwe medewerkers aan en motiveer je team

Medewerkers zoeken naar ‘purpose’. Dankzij krachtige duurzaamheidscommunicatie word je een aantrekkelijke werkgever.

Stimuleer duurzame ontwikkeling

Je initiatieven kunnen mensen bewustmaken en steun creëren voor bepaalde thema’s, met mogelijke samenwerkingen tot gevolg.

Beantwoord aan alle verplichtingen

Met conforme rapportering sta je gekend als een betrouwbare partner die vlot alle duurzaamheidsrichtlijnen naleeft.


Maak je duurzaamheidscommunicatie buitengewoon relevant

Je duurzaamheidsverhaal begint met een strategie, vertaald naar buitengewoon relevante content die onderstreept wat je (nog niet) doet, waar je naartoe wil en wat de waarde en impact van je inspanningen is. Hoe je eraan begint? Met com&co als communicatiebureau zet je je duurzaamheid in no time gepast in de verf.

Straffe voorbeelden van duurzaamheidscommunicatie

Duurzaamheidsverslagen en geïntegreerde jaarrapporten die met prijzen gaan lopen? Buitengewoon relevante always-on content rond duurzaamheid? Wij weten hoe je je commitment het best onderstreept. Dat bewijzen deze cases.

Sara Geris Corporate Communications Director bij B.I.G.
De grote troeven van com&co? Een gestructureerde samenwerking, een goede projectopvolging en creatieve koppen die straffe content maken.

Een strategie en plan voor je duurzaamheidscommunicatie:
van verslag tot always-on

Een duurzaamheidsverslag dat verder gaat dan vakjes afvinken? Daar zijn we sterk in. Zet je duurzaamheidsinspanningen kracht bij met een contentstrategie waarin duurzaamheidscontent prominent aan bod komt. Niet 1 keer per jaar, in je duurzaamheidsrapport, maar het hele jaar door, in je corporate communicatie, marketing, employer branding en interne communicatie.

Zo ondersteunt com&co je als communicatiebureau met duurzaamheidscontent:

  • Message house – Samen zetten we je purpose en ondersteunende boodschappen op scherp in een helder message house.
  • Kanaalstrategie – We bekijken hoe je de juiste doelgroepen op de juiste momenten bereikt met je content rond duurzaamheid.
  • Website – Van een duurzaamheidspagina of pillar pages rond specifieke ESG-thema’s tot integratie in je volledige website.
  • Contentplan – Per maand of kwartaal plannen we welke content wanneer verschijnt, zodat we je volledige verhaal gebalanceerd brengen.
  • Redactie en storytelling – Met een helder rapport en unieke contentformats, blogs en (video)cases houden we je verhaal top of mind doorheen het jaar.
  • Design – Onze studio giet je duurzaamheidscommunicatie in een visueel aantrekkelijke vorm, digitaal of op (gerecycleerd) papier.
Hoog tijd voor je eigen buitengewoon relevante

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief