Duurzaamheidscommunicatie: 
van duurzaamheidsrapport
naar blijvende impact

Van multinational tot kmo: organisaties staan onder druk om duurzamer te ondernemen en daar ook over te communiceren. Of je nu al verplicht bent een duurzaamheidsverslag te publiceren of niet, onderstreep je inspanningen met een krachtig merkverhaal dat je doortrekt in alle lagen van je communicatie. Zo wordt duurzaamheidscommunicatie ook voor jou de grootste businessopportuniteit van onze tijd.

Wij staan je bij met je strategie, duurzaamheidssrapport, always-on content – of de hele mikmak. Meer weten?

Breng je duurzaamheidscommunicatie tot leven

Met een uitgebreid duurzaamheidsrapport – propvol cijfers, een nette materialiteitsanalyse en alle obligatoire toeters en bellen – vink je je verplichting af. Klus geklaard, maar je zal er weinig harten sneller mee doen slaan.

Breng je ook het verhaal achter de cijfers, je mensen, je niet-materiële topics, dan overstijgt je impact de verplichte ESG-rapportering. Zo boek je een pak voordelen met een authentiek, krachtig duurzaamheidsverhaal. Hier zijn er al zes:

Neem voorsprong

Een authentiek duurzaamheidsverhaal is een uitgelezen kans om je te differentiëren in de markt – zeker als die verzadigd is.

Geef je merk een boost

Door op je purpose te focussen en duurzaamheid te integreren in al je communicatie, krijgt je (duurzaam) merk een boost.

Trek investeerders aan

ESG-initiatieven bepalen mee je waarde. Zet je die gepast in de verf, dan verhogen je kansen bij financiële stakeholders.

Trek nieuwe medewerkers aan en motiveer je team

Medewerkers zoeken naar ‘purpose’. Dankzij krachtige duurzaamheidscommunicatie word je een aantrekkelijke werkgever.

Stimuleer duurzame ontwikkeling

Je initiatieven kunnen mensen bewustmaken en steun creëren voor bepaalde thema’s, met mogelijke samenwerkingen tot gevolg.

Beantwoord aan alle verplichtingen

Met conforme rapportering sta je gekend als een betrouwbare partner die vlot alle duurzaamheidsrichtlijnen naleeft.

CSRD-rapportering is een hele klus, maar het is ook het Olympisch minimum. Niemand wordt warm van targets en cijfers. Wil je anderen inspireren, je merk op de duurzame kaart zetten en zo blijvende impact maken, dan ga je beter all-in.
Max Flamme sustainability lead bij com&co

Hoe wij je organisatie op de duurzame kaart zetten

Je duurzaamheidsinspanningen kracht bij zetten? Daar zijn we sterk in. com&co ondersteunt je bedrijf – groot of klein – als communicatiebureau voor duurzaamheidscontent op 3 manieren.

Blink ook uit met je duurzaamheidscommunicatie

Een strategie, duurzaamheidsrapport, always-on content – of de hele mikmak? Team Sustainability is er klaar voor.