Hoe SBB met onderscheidende content autoritair blijft in accountancy en advies

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie
  • Evaluatie
  • Analyse & onderzoek
  • Video

De beste strategieën blijven jarenlang relevant, zonder al te veel drastische wendingen. Da’s een understatement bij SBB, dat z'n digitaal platform doorheen de jaren zag uitgroeien tot een ware leadgeneratiemachine. Die immer stijgende curve laat ons anno 2020 toe om Vlaanderens grootste accountancyspeler steeds duidelijker te onderscheiden van het peloton.

In ‘t kort

  • Klant: Vlaamse accountancyspeler met 30 vestigingen en ruim 22.000 klanten
  • Uitdaging: leads genereren en thought leadership claimen in de ondernemerswereld
  • Aanpak: mix van help- en hubcontent die voorbij het klassieke boekhouderslingo gaat
  • Resultaat: in 1 jaar tijd 95% meer verkeer en 85% meer leads

Tweaking since 2017

Begin 2017 ontwikkelde com&co een contentstrategie voor SBB. De essentie daarvan – persona’s, journey, concept, thema’s, contenttypes en distributie – zijn vandaag nog verrassend gelijkaardig. Toch zijn we streng voor onszelf én onze klant. Elk kwartaal rapporteren we kwantitatieve en kwalitatieve resultaten, waarna we successen opschalen en verbeterpunten bijsturen.

Centraal in deze flow staat het SBB-magazine - of de blog, zo je wil - die content doorheen 5 doelgroepen verzamelt.

Bart Nelissen Commercieel Directeur bij SBB

De cijferanalyses van com&co zijn niet alleen erg helder, maar ook kritisch. Zij gebruiken die als basis voor suggesties rond optimalisaties of nieuwe creatieve voorstellen. Daarmee genereren we vervolgens ook effectief meer impact.

Kwaliteit en kwantiteit zijn BFF’s

Ons cyclisch proces van contentcreatie – van helpcontent die trafiek drijft langs inspirerende hubcontent die het publiek verder uitbouwt – staat en valt met contenttypes en -formats die zich onderscheiden. Niet alleen van de online information overload, maar ook van het traditioneel ietwat taaie accountancyjargon. Helder en professioneel, maar tegelijk warm en dichtbij: SBB's tone of voice in een notendop.

Deze video maakt deel uit van een contentcampagne voor een van SBB’s belangrijkste segmenten: medische vrije beroepen.

Naast de zakelijke kant van ondernemen zetten we ook in op storytelling. Daarvoor bedachten we het videoformat #SamenSlimmer. Hierin belichten we inspirerende samenwerkingsverhalen.

Dieter Rommel accountmanager voor SBB

Met het SBB-team hebben wij doorheen de jaren een fijne vertrouwensband opgebouwd. Daardoor is het een bijzonder gegeerde klant om binnen com&co op mee te werken. Eigenlijk verdienen al mijn concullega’s een klant als SBB. Maar ja, je kan niet alles hebben.

Curveherstel

Organisaties die content als kern van al hun marketinginspanningen inzetten, zijn ook veel beter gewapend tegen onverwachte tegenslagen en crisissen. Zo had de coronacrisis een eerder beperkte impact op de downloads van startersgidsen, een van SBB’s belangrijkste conversiedoelen. In mei zat de curve terug op het vertrouwde (hoge) niveau. Eenvoudig te verklaren: in barre tijden zit niemand op reclame of de zoveelste holle ‘wij zijn er voor jou’-boodschap te wachten, maar op nuttige inhoud des te meer.

Stiekem jaloers?

Laat ons snel even samenzitten.