Gewoon logisch-campagne zet Multimodaal.Vlaanderen en slimme logistiek op de kaart

  • Strategie
  • Creatie
  • Distributie
  • Analyse & onderzoek
  • Video
  • Campagne

Tegen 2030 schuiven we met z’n allen 25 minuten langer in de spits om amper 50 kilometer af te leggen. Alleen een omslag naar slimmere logistiek en alternatieve transportmodi kan het tij keren. Om die missie en het bijbehorende adviesaanbod van Multimodaal.Vlaanderen in de kijker te zetten, tekende com&co met ‘Gewoon logisch’ een creatief concept en dito contentcampagne uit.

In ‘t kort

  • Klant: Multimodaal.Vlaanderen, het adviespunt dat bedrijven begeleidt in hun zoektocht naar slim en duurzaam transport
  • Uitdaging: brand awareness, brand familiarity, thought leadership en leadgeneratie
  • Aanpak: een combinatie van help- en hubcontent met ambassadeursvideo’s, getuigenissen, sociale media en blogartikels
  • Resultaat: in 2 maanden tijd 1260 unieke bezoekers en 3348 pageviews, 275% meer bereik op LinkedIn, 2 adviesaanvragen, 3 persvermeldingen en 171 inschrijvingen

Helder geframed staat netjes

Van de baseline over het campagnebeeld tot de content: het uitgewerkte concept framet multimodaal transport als de slimme, logische keuze om een positieve verandering teweeg te brengen. Zo draait de visuele ondersteuning bijvoorbeeld rond een ‘evidente’ puzzel die logisch in elkaar past.

Verder maakten we een reeks ambassadeursvideo’s waarin bedrijfspioniers vertellen waarom de stap naar efficiënte en duurzame logistiek voor hen vanzelfsprekend was.

Zo trokken we de aandacht van de doelgroep – CEO’s, bedrijfsleiders, logistieke managers enzovoort – en loodsten hen naar de website van Multimodaal.Vlaanderen. Maar minstens even belangrijk was om ervoor te zorgen dat de bezoekers het aanbod van het adviespunt begrijpen en vertrouwen. Daarvoor schreven we onder andere stevig onderbouwde getuigenissen van pioniers en blogartikels vol praktijkinzichten van multimodale experts.

Michèle Aerts Communicatieverantwoordelijke Multimodaal.Vlaanderen

Dankzij deze campagne konden we niet alleen ons netwerk vergroten, maar kregen we ook nieuwe inzichten in onze doelgroepen. Ook niet onbelangrijk; het was erg fijn samenwerken met de mensen van com&co!

Van meer bekendheid tot meer leads

Dankzij deze combinatie van hub- en helpcontent bereikten we drie hoofddoelstellingen:

  • Branding – meer bekendheid voor het aanbod van Multimodaal.Vlaanderen
  • Relatie – de organisatie positioneren als thought leader en aanspreekpunt rond mobiliteit
  • Actie – bedrijven sensibiliseren en concrete contacten vergaren

Marieke Van Ooteghem Accountmanager voor Multimodaal.Vlaanderen

Het was fijn om mee te werken aan een project met een duidelijke maatschappelijke doelstelling. Dat geeft veel voldoening aan het hele team: het gevoel dat je kan bijdragen aan een belangrijk thema in onze samenleving. Dat we voor deze campagne bovendien met heel wat geëngageerde ondernemers in gesprek mochten gaan over duurzame mobiliteit, was de kers op de taart.

Ook zo’n traject?

Vraag het aan.